Aplikacije

Ne dijelite zaslon s nepoznatima: Stiže važna sigurnosna funkcija na WhatsApp

Meta pojačava borbu protiv sve učestalijih internetskih prevara, uvodeći nove sigurnosne mehanizme unutar WhatsAppa i Facebook Messengera. Cilj je zaštititi korisnike od sofisticirane taktike u kojoj prevaranti, lažno se predstavljajući kao služba za korisnike, nagovaraju žrtve da podijele svoj zaslon kako bi ukrali osjetljive podatke.

Kako funkcionira prevara?

Prevaranti često kreiraju lažne profile i Facebook stranice koje imitiraju službe za korisnike banaka, zrakoplovnih kompanija i drugih tvrtki. Zatim prate službene stranice tih brendova, tražeći komentare korisnika koji imaju probleme. Nakon toga, kontaktiraju te korisnike privatnom porukom, nudeći pomoć.

Ključni korak prevare je nagovaranje žrtve da tijekom video poziva uključi dijeljenje zaslona. Dok žrtva pokušava pristupiti svom online računu (npr. bankarstvu), prevaranti mogu vidjeti korisničko ime i druge podatke potrebne za pokretanje zahtjeva za promjenu lozinke. Nakon toga, samo čekaju da na dijeljenom zaslonu žrtve vide verifikacijski kod koji stiže SMS-om ili e-mailom.

WhatsAppovo novo upozorenje

Kako bi spriječio ovu vrstu napada, WhatsApp će sada prikazivati jasno upozorenje prije nego što korisnik pokuša podijeliti zaslon s nepoznatim kontaktom tijekom video poziva. "Znamo da prevaranti mogu vršiti pritisak na svoje mete da podijele zaslon kako bi ih prevarili da odaju osjetljive informacije, uključujući bankovne podatke ili verifikacijske kodove," navode iz Mete. "Ovim novim alatom dajemo korisnicima više konteksta da uoče i izbjegnu prevare."

Messengerovo proaktivno označavanje

Slično tome, Facebook Messenger testira napredniju detekciju prevara. Sustav će proaktivno označavati potencijalno sumnjive poruke od novih kontakata (npr. nerealne ponude za posao). Korisniku će se prikazati upozorenje i ponuditi opcija slanja nedavnih poruka na AI analizu. Ako se potvrdi sumnja na prevaru, korisnik će dobiti više informacija o uobičajenim taktikama i prijedloge za daljnje korake, poput blokiranja ili prijave sumnjivog računa.

Savjeti za zaštitu (posebno za starije osobe)

Iz Mete napominju da su starije osobe često nesrazmjerno zastupljene u statistikama žrtava internetskih prevara te nude nekoliko ključnih savjeta:

  • Budite oprezni s neželjenim porukama ili pozivima: Nikada ne dijelite osobne ili financijske podatke kao odgovor na neočekivane upite. Legitimne tvrtke i institucije neće vas iznenada tražiti takve informacije.

  • Zastanite i provjerite s osobom od povjerenja: Prevaranti često stvaraju lažni osjećaj hitnosti. Ako vas netko pritišće da djelujete brzo ili da nešto držite u tajnosti, to je znak za uzbunu. Razgovarajte s nekim kome vjerujete prije nego što reagirate.

  • Koristite službene kanale korisničke podrške: Ako trebate pomoć, uvijek nazovite službeni broj tvrtke ili posjetite njihovu web stranicu. Ne klikajte na sumnjive poveznice i izbjegavajte javno objavljivanje pritužbi – prevaranti upravo to traže.

Advertisement Advertisement Advertisement