Nedavno smo imali priliku prisustvovati globalnom predstavljanju nove POCO F7 serije telefona u Singapuru, a za snažniji Ultra model već pripremamo recenziju. Na tom predstavljanju POCO se jasno pohvalio kako njihova Ultra postiže dvostruko bolje performanse u određenim scenarijima u odnosu na Samsungovu Ultru. S obzirom na to da smo se u to imali priliku uvjeriti, pitanje je zapravo kako je POCO to uspio — ili još bolje pitanje — zašto Samsung nije?
U intervjuu s Angusom, glavnim čovjekom u POCO-u za marketing, saznali smo mnoge detalje o poslovanju firme i općenitoj strategiji, kako za naše tržište, tako i za šire europsko, pa čak i pokoji detalj o Samsungu i zašto je ta usporedba snage toliko važna.
POCO je na našem tržištu već dugo poznat proizvođač pametnih telefona, usko vezan uz Xiaomi, premda djeluje kao zasebna firma s nešto drukčijom politikom od matične. Nedvojbeno je da se razvoj njihovih telefona uvelike temelji na Xiaomiju, ali s obzirom na to da je cjelokupan pristup proizvodnji, generalni smjer, način prodaje, pa i ciljana publika drukčija, POCO danas možemo promatrati kao brend za sebe.
Na čašici razgovora, osim nas, prisustvovali su i novinari iz nekoliko europskih, pa i svjetskih zemalja, no na moje ugodno iznenađenje, Angus je bio potpuno otvoren za apsolutno sva moguća pitanja.
Nas je najviše zanimalo kakva je strategija za naše tržište. Iako je Angus sam po sebi bio vrlo otvoren i potrudio se detaljno odgovoriti na sva pitanja, na neka nije imao spreman odgovor — ne zato što je bio nepripremljen, već jer su pitanja bila vrlo specifična za pojedine regije. Ipak, unatoč tim par sitnica na koje nismo dobili odgovore, ostao sam vrlo zadovoljan intervjuom.
P: POCO telefoni su nekad imali i trigere, zašto ih više nema i hoćete li ih opet uvesti?
O: Pa, imali smo ih i radili su dobro, ali u konačnici nismo uspjeli pronaći način da trigere korisnici više koriste u igrama. Odlično su bili optimizirani za FPS igre poput PUBG-a ili sličnih, ali u mnogim drugim igrama su bili beskorisni. Uz to, vrlo su skupi za ukomponirati u samo kućište. Tako bi se bespotrebno dizala cijena uređaja, žrtvovao bi se sam dizajn uređaja — kako eksterno, tako i interno — jer bi se sve komponente morale pomaknuti kako bi se oslobodilo mjesto za njih. To bi značilo i lošije hlađenje i manju bateriju.
Isprobao sam POCO F4 GT koji je imao te trigere i, premda su mi bili zanimljivi, neusporedivo bolje iskustvo možete dobiti za 50-ak eura kupnjom zasebnog kontrolera poput GameSir Galileo G8 modela, koji obavije cijeli telefon. Puno mi je bitnije imati bolju bateriju i bolje hlađenje jer to znači da duže možete igrati omiljenu igru na višoj razini, tako da u potpunosti podržavam odluku POCO-a da se ne vraća na trigere. Mada, s druge strane, potpuno razumijem želje da se na tržište donese neka nova inovacija — i to uvijek podržavam. Nemaju svi iste želje, a opet, nitko ne nosi kontroler sa sobom gdje god pođe.
Međutim, ono što trebate znati — i što je i mene malo iznenadilo — jest da se POCO ne želi promovirati kao gaming brend, već kao brend koji proizvodi telefone koji su generalno odličnog omjera uloženog i dobivenog, a usputno su jako dobri za gaming.
P: Što je s eSportovima, planirate li ući na to tržište ili ostvariti suradnju s nekim timom?
O: Što se eSporta tiče, mislim da se ne želimo percipirati kao gaming brend. Želimo raditi telefone koji imaju dobre performanse i mogu jako dobro “gurati” igre. Ali čim zakoračimo u gaming svijet, među gaming konkurenciju, morate znati da imamo interne podatke o tome koliko dobre telefone ROG proizvodi, primjerice. Oni su potpuno u gamingu — osobno sam kupio čak dva modela i sviđaju mi se. Ali onda sam shvatio da ih koristim kao sekundarne telefone i to samo za gaming, pa su mi postali više kao konzole nego kao telefoni. I donose dosta žrtava — puno ljudi kaže da im se ne sviđa njihova kamera, telefoni su debeli — a mi nismo htjeli ići tim smjerom. Tako da vjerojatno nećemo u skoroj budućnosti napraviti takav gaming telefon.
Zanimljivo je bilo čuti direktora marketinga svjetskog brenda koji otvoreno priča o konkurenciji u intervjuu s novinarima. Obično se prave kao da žive u svom balonu i da jedino njihovi telefoni postoje na tržištu, ali ovdje smo imali jednu otvorenu komunikaciju gdje je Angus jasno naveo ROG kao primjer konkurencije koja je otišla u potpuno drugom smjeru od POCO-a, iako se široj publici to možda ne čini tako. Gaming telefoni često imaju i aktivne hladnjake unutar kućišta i slične dodatke, pa je jasno da POCO ne želi ulaziti u tu utakmicu. Ali ako se pozicioniraju kao povoljniji telefoni s vrlo sličnim performansama, mogli bi lako privući publiku kojoj su gaming performanse važne.
P: Kakvi su planovi za POCO u Europi? Malo je dostupan na određenim tržištima, pa nedostupan?
O: Nemamo nikakav specifičan plan za Europu koji bi se razlikovao od plana za druga tržišta. Generalni plan je ponuditi što nižu cijenu telefona tako da štedimo na zakupljivanju prostora u fizičkim trgovinama i usmjerimo se na online prodaju. Na taj način možemo više konkurirati cijenom i usredotočiti se na ciljanu skupinu ljudi između 18 i 30 godina, koja već ima naviku kupnje online. Naš najveći prioritet je spustiti cijenu koliko god je moguće, a da pritom zadržimo kvalitetu. Nešto slično kao što je OnePlus radio prije 10 godina — bili su fokusirani na online prodaju i tu su dominirali, ponudili su vrlo kvalitetan telefon za razmjerno malo novca.
S obzirom na to da se oni sada guraju u premium segment, mi želimo popuniti taj dio tržišta iz kojeg oni lagano izlaze. Nadamo se postići najbolju prodaju upravo u online segmentu.
Nadao sam se specifičnijem odgovoru za našu regiju, ali isto tako sam ostao malo iznenađen odgovorom jer smo mi još uvijek navikli na kupnju putem operatera uz produženje pretplate. Na osjetljivijim tržištima poput našeg, obročno plaćanje je još uvijek najzanimljivija opcija. No EU i online prodaja otvaraju potpuno nova vrata svim kupcima u Hrvatskoj jer, iako ćete primjerice POCO F7 Pro ili Ultru vjerojatno moći vidjeti u Mi Storeu ili kod nekog operatera, cijena u Hrvatskoj je praktički 50% viša nego što je najavljena na predstavljanju u Singapuru. Ako vas to smeta, možete F7 Ultru kupiti recimo u poljskoj online trgovini za otprilike 700 €, ili u Španjolskoj za manje od 570 €. Garancija vrijedi i na našem tržištu — barem tako EU nalaže — a upravo je to ono što je i Angus predložio. Kad telefon dođe na tržište u jednu od europskih zemalja, online ga praktički možete kupiti u bilo kojoj drugoj, pod uvjetom da trgovina nudi opciju slanja u druge zemlje EU.
P: Koja je razlika između POCO i Xiaomijevih Redmi uređaja s identičnim karakteristikama?
O: Cilj POCO-a je popuniti tržište s modelima na kojima Redmiji nisu dostupni.
Ovo je skraćena verzija odgovora, ali u suštini je sve rečeno u jednoj rečenici. Na našem tržištu možemo pronaći par POCO modela koji su praktički identični Xiaomijevim Redmijima, ali generalno je politika firme da zauzmu tržišta na kojima Redmi modeli nisu prisutni. To je upravo slučaj s F7 serijom — na nekim tržištima postoje Redmiji s istim karakteristikama.
P: Kako to da POCO F7 Ultra nema kamere sličnije Xiaomijevoj 15 Ultri?
O: Naša i njihova Ultra su dosta različite i ciljaju na druge korisnike. Kad gledamo samo specifikacije, mogli bismo reći da smo OK, tu negdje, ali ne baš toliko dobri. Opet, možemo pružiti pristojnu borbu kad su u pitanju kamere, ali na kraju dana smo više usmjereni na performanse. I premda Xiaomi u jednu ruku pomiče granice fotografije i videografije na telefonima, mi smo s druge strane napravili telefon koji ima dobru kameru, ali nije orijentiran prema kamerama. S druge strane, mi ćemo, za razliku od Xiaomija i drugih, dobiti bitku kad su u pitanju performanse — zahvaljujući dodatnom čipu kojeg smo ugradili u F7.
Taj poseban VisionBoost D7 čip uz WildBoost optimizaciju za igre zapravo je ključan hardverski element POCO F7 serije. Općenito, optimizacija koju rade za telefone brine se da se u igrama ponašaju bolje nego što bi sam procesor sugerirao. Tako POCO s istim procesorom kao, recimo, Samsung nerijetko postiže bolje rezultate u igrama. I dok neki proizvođači veći fokus stavljaju na kamere i iz istog senzora izvlače više, POCO igra drugu igru.
P: Zašto toliko uspoređujete POCO F7 Ultru sa Samsungovom S25 Ultrom?
O: Smatramo da je malo telefona na tržištu koji koštaju između 500 i 700 €, ili barem ih nema toliko koji su popularni. Da, ima ih nekoliko — Samsung je tu jasno vidljiv i oni su odlična firma. Do prije šest godina, isključivo sam koristio Samsung i volim njihove telefone. I iz naše perspektive, oni su standard u industriji. Naravno da ne živimo u zasebnom svemiru — moramo gledati konkurenciju, a očiti konkurenti su OnePlus, ili do prije par godina Realme.
Hoću reći da nije da ne volim Samsung, nego da uvijek treba ciljati visoko. A Samsung je najviše na ljestvici kad su u pitanju Android telefoni — barem tako kažu prodajni rezultati. I kad se želite usporediti s nečim i pokazati gdje ste bolji, oni su bili logičan izbor. Teoretski sam mogao koristiti i Xiaomi kao usporedbu, ali onda bih morao sa svojim šefom na razgovor.
Bilo je još dosta pitanja, ali na većinu njih možete vrlo brzo pronaći odgovore uz pomoć Googlea, pa ih nisam smatrao vrijednim spomena u ovom članku. Ipak, osvrnuo bih se još na par pitanja na koja nismo dobili odgovore. Ne zato što Angus nije bio pripremljen, već zato što su jednostavno bila vrlo specifična. Primjerice, zašto je POCO toliko skuplji u našoj regiji? Odgovor na to pitanje treba potražiti unutar naše regije — što znači da ga vjerojatno nećemo dobiti.
Kad smo pitali zašto POCO F7 serija nema podršku za eSIM, Angus je ostao blago zatečen jer vjerojatno nije ni slutio da bi netko to pitao. Kao službeni odgovor, nakon par dana, dobili smo sljedeće:
“U POCO-u uvijek dajemo prednost povratnim informacijama korisnika kako bismo razumjeli koje su značajke proizvoda njima najvažnije. S novom serijom POCO F7 ostajemo predani pružanju optimalnih performansi i inovacija, usklađenih s našom temeljnom filozofijom iznimne vrijednosti. Kako ne bismo povećali trošak krajnjeg proizvoda, novo lansirana POCO F7 serija naglašava vrhunske performanse čipseta, napredne mogućnosti kamere, robusno trajanje baterije i učinkovito bežično punjenje kako bi ispunila ključna očekivanja naših korisnika. POCO će, naravno, nastaviti istraživati nove mogućnosti kojima možemo dodatno poboljšati cjelokupno korisničko iskustvo.”
Zapravo, iz svega ovog najzanimljivije mi je bilo koliko se današnje firme moraju potruditi kako bi konkurirale na tržištu na kojem Apple i Samsung jasno drže vodeću poziciju, a svi ostali se bore za svoj komad kolača. Također, vrlo je zanimljiv taj dodatni čip i optimizacija koju su uspjeli izvesti kako bi ponudili bolje performanse od konkurencije. Ako se pitate zašto to Samsung ne napravi — odgovor leži u tome što oni to jednostavno ne moraju. Njihovi se telefoni prodaju i bez toga, a svi ostali se mogu samo uspoređivati s njima i boriti se tamo gdje imaju šansu.