Operateri

Revolucija jede svoje minute



Kao što već vjerojatno znate, operater Tele2 je krajem ožujka uveo novu tarifu pod nazivom Revolucija gdje ste za 150 kuna mjesečno dobili nograničen broj minuta poziva prema svim domaćim mrežama i isto tako neograničen broj SMS poruka. Naravno, termin "neograničeno" u telekom svijetu nema baš doslovno značenje pa je tako uvedena tzv. "fair use" klauzula koja kaže da nakon porošenih 5000 minuta i 3000 SMS poruka operater može uskratiti daljenje korištenje usluge.

To samo po sebi ne bi bilo problem da se nije ispostavilo kako je Tele2 u međuvremenu samovoljno promijenio Fair use klauzulu i broj minuta poziva ograničio na 2000.

Ne ulazeći u to što je i 2000 minuta pozamašna brojka, Tele2 je u ovom slučaju jednostrano izmijenio uvjete korištenja kad su mnogi korisnici privučeni ovom tarifom već prebacili svoje brojeve na Tele2 mrežu i potpisali ugovore, što se svakako može okarakterizirati navlačenjem i u konačnici prevarom.

U međuvremenu je i HAKOM izdao rješenje o kršenju Pravilnika o načinu i uvjetima i obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih usluga („Narodne novine“ broj 154/11), no nakon 2. srpnja kada je rješenje izdano ništa se nije dogodilo, piše Gadgeterija.

Inače, svakog tko ne plaća račune i time ne poštiva potpisani ugovor operater u konačnici tuži sudu, a mi se pitamo trebaju li se oštećeni korisnici udružiti i nastupiti sa zajedničkom tužbom prema operateru koji lažnim oglašavanjem vara korisnike?

Ovdje bi bilo dobro citirati članak 4. i članak 5. zakona o nedopuštenom oglašavanju pa da i pravna struka iznese svoj stav:

Zabrana zavaravajućeg oglašavanja


Članak 4.


(1) Zavaravajuće oglašavanje nije dopušteno.

(2) Usporedno oglašavanje dopušteno je samo uz ispunjenje pretpostavki iz članka 6. ovoga Zakona.

Ocjena zavaravajućeg oglašavanja


Članak 5.


Prilikom odlučivanja je li određeno oglašavanje zavaravajuće uzet će se u obzir sve odlike tog oglašavanja, a poglavito bilo koja obavijest koju sadrži, a koja se odnosi:

– na svojstva robe ili usluge, kao što su narav robe ili usluge, sastav robe ili usluge, način i datum izrade robe, način i vrijeme pružanja usluge, dostupnost robe ili usluge, količina robe ili usluge, specifikacija robe ili usluge, način korištenja, prikladnost za korištenje u određene svrhe, zemljopisno ili komercijalno podrijetlo, rezultate koji se mogu očekivati od korištenja robe ili usluge, rezultate i druge materijalne pokazatelje testova ili provjera provedenih na robi ili provedenih u pogledu usluge,

– na cijenu ili način izračuna cijene te uvjete prodaje robe ili uvjete pružanja usluge,

– na narav, svojstva i prava oglašivača kao što su njegov identitet i imovina, njegove kvalifikacije, njegovo industrijsko, komercijalno ili intelektualno vlasništvo, nagrade i priznanja koje je dobio.