Biznis

Sjećate li se Nokije? Produljeno licenciranje brenda do 2029. godine

Nokia i HMD Global su, bez velike pompe, dogovorile produljenje licencnog ugovora za proizvodnju klasičnih (dummy) Nokia mobitela, pomičući datum isteka za tri godine, s 2026. na 2029. godinu. Iako se nijedna tvrtka nije službeno oglasila, pouzdani izvori potvrđuju da je dogovor postignut.

Ključan razlog opstanka ovog partnerstva leži u tržištu Indije. HMD ondje trenutno kontrolira više od 22 % tržišta klasičnih mobitela, a taj udio, gledano prema vrijednosti, penje se na više od 30 %. Da bismo stavili te brojke u kontekst, samo u Indiji je tijekom 2024. godine prodano oko 54 milijuna klasičnih mobitela, što to tržište čini najvećim na svijetu za uređaje koje su mnogi smatrali davno zaboravljenima.

Za Nokiju, produljenje ugovora osigurava vidljivost brenda u segmentu kojim je nekoć globalno dominirala. S druge strane, HMD si je osigurao pravo na daljnju prodaju uređaja pod imenom koje i dalje snažno odjekuje među kupcima, kako u gradskim tako i u ruralnim područjima.

Istovremeno, HMD se priprema za budućnost u kojoj Nokia nije njihov jedini adut. Iz tvrtke je već najavljeno kako će nadolazeće linije proizvoda uključivati Nokia uređaje, pametne telefone i tablete pod vlastitim brendom HMD, kao i proizvode nastale u suradnji s trećim stranama.

Primjer takve suradnje već smo vidjeli na iznimno otpornom pametnom telefonu koji je HMD razvio za Bittium i Nokiju. U svakom slučaju, čini se da ćemo nove Nokia telefone viđati još godinama, iako će sada nositi redizajnirani Nokijin logo.

Advertisement Advertisement Advertisement