Inflacija očito ne posustaje. Nakon što je ranije ovog mjeseca najavio poskupljenje za individualni premium paket koje stupa na snagu u rujnu, Spotify je sada i službeno potvrdio ono čega su se mnogi korisnici pribojavali: ovo je tek početak. Visokopozicionirani direktor tvrtke, Alex Norström, izjavio je da korisnici mogu očekivati dodatna poskupljenja u budućnosti, ali je obećao da će ona biti popraćena uvođenjem novih, vrijednih funkcija.
Povezano: YouTube Music je upravo kopirao jednu od najboljih značajki Spotifyja - Evo što je sve novo
U nedavnom izvješću, Norström je bio nedvosmislen oko nove poslovne strategije. "Povećanja i prilagodbe cijena dio su našeg poslovnog alata i koristit ćemo ih kada to bude imalo smisla", izjavio je. Time je potvrdio da se ne radi o izoliranom slučaju, već o dugoročnom planu.
Iako nije precizirao o kakvim se točno novim funkcijama radi, nagađa se da bi mogle biti vezane uz umjetnu inteligenciju, poput naprednijih verzija AI DJ-a i personaliziranih playlista.
Samopouzdanje za ovakvu strategiju Spotify crpi iz snažnog i neprekidnog rasta. Tvrtka je prošlog mjeseca izvijestila o 276 milijuna pretplatnika (rast od 12% na godišnjoj razini) i gotovo 700 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, te predviđa da bi uskoro mogli dosegnuti i milijardu. S takvom bazom korisnika, tvrtka vjeruje da si može priuštiti postupno povećanje cijena bez značajnijeg odljeva pretplatnika.
Osim općeg poskupljenja, Spotify već neko vrijeme radi i na novom, još skupljem "Superfan" paketu pretplate, koji bi za dodatnih 5-6 eura mjesečno nudio ekskluzivne pogodnosti poput ranijeg pristupa glazbi ili remiksima.
Ovo je dio šireg trenda u industriji, gdje i drugi streaming servisi poput Apple TV+ i Peacocka također podižu svoje cijene, signalizirajući kraj ere jeftinih digitalnih pretplata.
Poruka korisnicima je jasna: era stabilnih i niskih cijena za Spotify je vjerojatno završena. Strategija tvrtke sada je vezati uvođenje novih, premium funkcija uz postupno povećanje cijene pretplate. Iako broj korisnika i dalje raste, ostaje za vidjeti hoće li te buduće inovacije biti dovoljne da opravdaju sve veći trošak.