Aplikacije

Spotify povisuje cijene i uvodi nove modele pretplate

Spotify, jedan od najpopularnijih servisa za streaming glazbe, priprema promjene svog cjenika i modela pretplata, objavio je danas Bloomberg. Očekivano, promjena se mahom odnosi na povećanje cijena na nekoliko većih tržišta, a postojat će i novi plan koji ne uključuje audio knjige.

Cijene bi trebale porasti za oko 1 dolar mjesečno za pojedinačne pretplate, odnosno 2 za obiteljske pakete, te duo planove. Za sada se u ovom kontekstu spominju Ujedinjeno Kraljevstvo, Australija, Pakistana i dva druga neimenovana tržišta, dok u SAD-u, njegovom najvećem tržištu, poskupljenje navodno dolazi "kasnije ove godine". Kada će se poskupljenje odraziti na ostala tržišta, za sada nije poznato.

Više cijene će navodno pomoći u pokrivanju troškova za otkup prava za audio knjige koje je Spotify nedavno počeo nuditi. Pretplatnici dobivaju do 15 sati slušanja audioknjiga mjesečno.

Spotify bi također trebao predstaviti nove modele pretplate koji će nuditi samo glazbu i podcaste, bez audio knjiga, a cijena će biti ista kao aktualni pojedinačni premium pretplate.

Kad skratimo razlomke, rezultat je otprilike sljedeći: Spotify prvo dodaje audio knjige postojećoj premium usluzi, zatim povećava cijenu, ali pokreće novu tarifu koja je identična onoj bez audio knjiga.

Čini se da je sve skupa osmišljeno kako bi korisnici premium paketa počeli koristiti audio knjige, čime su praktički natjerani da ostanu na ovom modelu pretplate čak i kad cijena padne, dok će oni kojima iste nisu potrebne, morati proći kroz promjenu tarife.

No, iznenađenjima tu nije kraj. Navodno dolazi i "supremium" pretplata koja će vam dati pristup HD zvuku, te „ostale značajke" o kojima trenutno nema detalja.

Spotify diskografskim kućama i umjetnicima inače prosljeđuje oko 70% svojih prihoda.

Prošle godine je Spotify povisio svoje cijene po prvi put od uvođenja premium tarife, no ispada da taj potez nije imao štetnih učinaka po poslovanje kompanije, budući da je korisnička baza porasla za 113 milijuna - što je najbolji rast u povijesti. Na kraju 2023. godine ovaj servis je imao ukupno 602 milijuna korisnika, od čega su 236 milijuna bili korisnici koji plaćaju neku od pretplata.