Biznis

Tko ima veći tržišni udio, Samsung ili Apple? Statističari se ne mogu dogovoriti

Samsung i Apple su nesumnjivo dva najveća proizvođača pametnih telefona na svijetu. Njihov tržišni udio je godinama otprilike isti, s neznatnim oscilacijama s jedne i druge strne. Samsung u pravilu drži oko 20% svjetskog tržišta, a Apple između 15% i 18%.

U nekoliko navrata znalo se dogoditi da je Apple na kvartalnoj razini pretekao Samsung, no kad bi izašle godišnje statistike, Samsung bi ponovno zapasao prvo mjesto, odnosno najveći tržišni udio.

Ovakva istraživanja provodi nekoliko analitičarskih kompanija i njihovi se objavljeni rezultati uglavnom podudaraju.

Međutim, ovoga puta nailazimo na nešto veće odstupanje po pitanju rezultata za treći kvartal ove godine, odnosno razdoblje između srpnja i rujna.

Tako je Counpterpoint objavio da su ove dvije kompanije u spomenutom razdoblju ostvarile podjednake rezultate u isporukama te sukladno tome ostvarile otprilike isti tržišni udio. Ako je vjerovati njihovim statistikama, i jedna i druga kompanija sada drže 18% svjetskog tržišta, što znači osjetan pad Samsungovog udjela s 21% u odnosu na isto razdoblje lani. Apple je pak svoj udio povećao sa 17% na 18%, čime se izjednačio sa Samsungom.

Međutim, Canalys ovoga puta ima drukčije informacije. Prema njihovom istraživanju, situacija se nije bitnije promijenila u odnosu na protekle četiri godine. Ako je vjerovati njima, Samsung trenutno drži 19%, a Apple 16% tržišta.

Kojoj statistici sada vjerovati, teško je reći, ali ono što ovakav nerazmjer podataka implicira je pad povjerenja u njihove metode istraživanja. Ne zato što im ne želimo vjerovati, već iz razloga što vjerojatno primjenjuju različite metodologije.

Nadamo se da će u budućnoti i jedni i drugi dati malo više uvida u svoj rad, kako ne bi izgubili na reputaciji.

Advertisement Advertisement