Samsung i Apple su nesumnjivo dva najveća proizvođača pametnih telefona na svijetu. Njihov tržišni udio je godinama otprilike isti, s neznatnim oscilacijama s jedne i druge strne. Samsung u pravilu drži oko 20% svjetskog tržišta, a Apple između 15% i 18%.
U nekoliko navrata znalo se dogoditi da je Apple na kvartalnoj razini pretekao Samsung, no kad bi izašle godišnje statistike, Samsung bi ponovno zapasao prvo mjesto, odnosno najveći tržišni udio.
![]()
Ovakva istraživanja provodi nekoliko analitičarskih kompanija i njihovi se objavljeni rezultati uglavnom podudaraju.
Međutim, ovoga puta nailazimo na nešto veće odstupanje po pitanju rezultata za treći kvartal ove godine, odnosno razdoblje između srpnja i rujna.
Tako je Counpterpoint objavio da su ove dvije kompanije u spomenutom razdoblju ostvarile podjednake rezultate u isporukama te sukladno tome ostvarile otprilike isti tržišni udio. Ako je vjerovati njihovim statistikama, i jedna i druga kompanija sada drže 18% svjetskog tržišta, što znači osjetan pad Samsungovog udjela s 21% u odnosu na isto razdoblje lani. Apple je pak svoj udio povećao sa 17% na 18%, čime se izjednačio sa Samsungom.
![]()
Međutim, Canalys ovoga puta ima drukčije informacije. Prema njihovom istraživanju, situacija se nije bitnije promijenila u odnosu na protekle četiri godine. Ako je vjerovati njima, Samsung trenutno drži 19%, a Apple 16% tržišta.
Kojoj statistici sada vjerovati, teško je reći, ali ono što ovakav nerazmjer podataka implicira je pad povjerenja u njihove metode istraživanja. Ne zato što im ne želimo vjerovati, već iz razloga što vjerojatno primjenjuju različite metodologije.
Nadamo se da će u budućnoti i jedni i drugi dati malo više uvida u svoj rad, kako ne bi izgubili na reputaciji.
