Biznis

U 2015. isporučeno 1,4 milijardi smartfona, ali globalni rast usporava; Samsung zadržao prvo mjesto, Xiaomi se izjednačio s Lenovom

sales-growth

Prema podacima kojima raspolaže Strategy Analytics, u svijetu je 2015. godine isporučeno 1,4 milijarde smartfona, što predstavlja apsolutni rekord. No ipak, analitičari upozoravaju da se ukupan rast prodaje usporava i da je sada najmanji u povijesti ove industrije. Naime, stopa rasta proteklih je godina bila puno veća, da bi sada iznosila samo 6% u odnosu na 2014. godinu. Kao razlog najnovijem globalnom usporavanju rasta spominje se postupno zasićenje kineskog tržišta.

Kad su proizvođači u pitanju, s 81,3 milijuna isporučenih uređaja Samsung drži prvo mjesto u zadnjem kvartalu 2015. godine. Usporedbe radi, u istom razdoblju godinu ranije isporučio je 74,5 milijuna. Apple i dalje drži drugo mjesto sa 74,8 milijuna isporučenih iPhonea u navedenom kvartalu, no to je zanemarivo više od 74,5 milijuna, koliko je isporučeno u istom kvartalu godinu ranije.

Na trećem mjestu nalazi se Huawei s 32,6 milijuna isporučenih uređaja. Njegov rast je realno puno veći od Samsungovog, jer je u istom kvartalu godinu ranije isporučio 24,1 milijun uređaja.

Lenovo, koji se smjestio na četvrto mjesto isporučio je 20,2 milijuna uređaja u 4. kvartalu, što predstavlja pad u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, kada je isporučio 24,7 milijuna. Ovime se sada skoro izjednačio sa Xiaomijem, koji je u istom razdoblju isporučio 19,5 milijuna smartfona.

Kad ove brojke prenesemo u postotke, onda to izgleda ovako: Samsung je posljednjem kvartalu držao 20,1% tržišta, a na godišnjoj razini 22,2%. Apple je u istom kvartalu osvojio 18,5%, ali mu je udio na godišnjoj razini iznosio 16,1%. Razlog ovome je sezona blagdana, u kojoj Apple tradicionalno proda najviše uređaja. Huawei na kvartalnoj razini drži 8,1% tržišta, a na godišnjoj 7,4. Lenovo u oba slučaja drži oko 5%, kao i Xiaomi.

strategy-analytics-2015