Operateri Biznis

Vipnet ponovo posluje pozitivno, prihodi porasli 17,9%

Vipnet kvartalni


Nakon 10 negativnih kvartala, Vipnet u trećem kvartalu ostvario je pozitivan EBITDA rezultat. Mobilni prihodi bez interkonekcije porasli su za 2.1 posto, a broj pretplatnika povećan je za 2.9 posto. U fiksnom segmentu ostvaren je rast prihoda od 17.9 posto. Ostvaren je i rekordan rast korisnika fiksnih usluga od 28.8 posto, dok je broj fiksnih broadband linija porastao je za gotovo 50 posto.


U prvih devet mjeseci Vipnet stabilizira sve ključne financijske pokazatelje. Ukupni prihodi smanjeni su za 2.7 posto i iznose 274.7 milijuna eura, prvenstveno zbog slabije prodaje mobilnih uređaja i prihoda od interkonekcije, ali oba segmenta imaju niske margine s minimalnim utjecajem na EBITDA-u. U prvih devet mjeseci EBITDA je smanjena za 9.2% i iznosi 67.2 milijuna eura prvenstveno zbog tri puta većih naknada za uporabu radijske frekvencije uvedenih 2014. Međutim, ako promatramo zasebno treći kvartal, EBITDA je u odnosu na isto razdoblje rani porasla za 0.1 posto zahvaljujući boljem tržišnom nastupu i pozitivnim učincima transformacije kompanije. Više u objavi za medije koja sliejdi u nastavku:




POSLOVNI REZULTATI ZA PRVIH DEVET MJESECI 2015


Nakon 10 negativnih kvartala, Vipnet u trećem kvartalu ostvario pozitivan EBITDA rezultat


Mobilni prihodi bez interkonekcije porasli su za 2.1 posto, a broj pretplatnika povećan je za 2.9 posto. U fiksnom segmentu ostvaren je rast prihoda od 17.9 posto. Ostvaren je i rekordan rast korisnika fiksnih usluga od 28.8 posto, dok je broj fiksnih broadband linija porastao je za gotovo 50 posto.


Zagreb, 20. listopada 2015. - U prvih devet mjeseci Vipnet stabilizira sve ključne financijske pokazatelje. Ukupni prihodi smanjeni su za 2.7 posto i iznose 274.7 milijuna eura, prvenstveno zbog slabije prodaje mobilnih uređaja i prihoda od interkonekcije, ali oba segmenta imaju niske margine s minimalnim utjecajem na EBITDA-u. U prvih devet mjeseci EBITDA je smanjena za 9.2% i iznosi 67.2 milijuna eura prvenstveno zbog tri puta većih naknada za uporabu radijske frekvencije uvedenih 2014. Međutim, ako promatramo zasebno treći kvartal, EBITDA je u odnosu na isto razdoblje rani porasla za 0.1 posto zahvaljujući boljem tržišnom nastupu i pozitivnim učincima transformacije kompanije.


-  Vipnet pokazuje pozitivne operativne rezultate temeljene na rastu prihoda od usluga i u mobilnom i u fiksnom segmentu. Poseban je naglasak na fiksnom segmentu čiji je rast dodatno pojačan akvizicijom Amisa. Cijelo telekomunikacijsko tržište u Hrvatskoj i dalje pada, ali vidimo ohrabrujući oporavak u mobilnom segmentu te kontinuirani rast u fiksnom broadbandu i ICT-u. Stroga kontrola troškova i aktivnosti vezane uz restrukturiranje u okviru transformacijskog programa, zajedno s boljim tržišnim nastupom uspješno kompenziraju negativne učinke regulatornih opterećenja i povećanih naknada za uporabu radiofrekvencijskog spektra. – izjavio je Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Vipneta.


Iako je ukupan broj korisnika u mobilnoj mreži u prvih devet mjeseci manji za 1 posto te iznosi 1.8 milijuna, mobilni prihodi bez interkonekcije u prvih su devet mjeseci porasli za 2.1 posto. Broj pretplatnika povećan je za 2.9 posto, dok je prosječan prihod po korisniku (ARPU) povećan za 3.1 posto i iznosi 11.8 eura.


Broj kućanstava koja koriste Vipnetove fiksne komunikacijske i TV usluge u prvih devet mjeseci porastao je na 273.5 tisuća, što je 28.8 posto više u odnosu na prvih devet mjeseci 2014. Istovremeno, u prvih devet mjeseci prosječni prihod po liniji (ARPL) povećan je za 2.5 posto i iznosi 21.9 eura. Broj fiksnih broadband linija u odnosu na isto razdoblje lani porastao je na 48.2 posto, dok je broj fiksnih glasovnih linija porastao za 35.5 posto. S kombinacijom kabelske televizije, IPTV-a i satelitske televizije, Vipnet je ostvario porast broja TV korisnika za 14.6 posto. Sveukupno, u prvih devet mjeseci Vipnet bilježi porast prihoda u fiksnom segmentu za 17.9 posto.


U prvih devet mjeseci 2015. godine Vipnet je investirao 34.7 milijuna eura, uglavnom u širenje mreža nove generacije u mobilnom i fiksnom segmentu.