Na žalost, došao je i taj dan. Nakon godina najavljivanja, Meta je u ponedjeljak objavila vijest koju su mnogi korisnici dugo očekivali sa zebnjom: oglasi službeno stižu na WhatsApp. Tvrtka je potvrdila da će početi prikazivati oglase tvrtki unutar svoje značajke Status, koja je WhatsAppova verzija popularnih "Priča" (Stories).
Značajka Status, smještena unutar kartice "Ažuriranja" (Updates), omogućuje korisnicima dijeljenje privremenih tekstualnih, foto, glasovnih ili video poruka. Sada će se, uz objave prijatelja i obitelji, u tom prostoru početi prikazivati i sponzorirani sadržaj.
Ovaj potez predstavlja kulminaciju višegodišnjeg razmatranja unutar Mete. Ideji o uvođenju oglasa u aplikaciju oštro su se protivili sami osnivači WhatsAppa. Iako je Meta 2020. godine odustala od prvotnih planova, šef WhatsAppa Will Cathcart potvrdio je 2023. da tvrtka i dalje radi na implementaciji. S obzirom na to da je Meta prošle godine ostvarila više od 160 milijardi dolara prihoda od oglašavanja, ovaj korak je bio gotovo neizbježan.
Kako Funkcionira Ciljanje Oglasa i Što je s Privatnošću?
Iz Mete tvrde da će oglase prilagođavati interesima korisnika koristeći "ograničene" informacije. To uključuje vašu državu ili grad, jezik, kanale koje pratite te način na koji stupate u interakciju s drugim oglasima na platformi. Korisnici će moći upravljati svojim preferencijama za oglase putem Metinog "Centra za račune" (Accounts Center).
"Godinama smo govorili o našim planovima za izgradnju poslovanja koje ne prekida vaše osobne razgovore i vjerujemo da je kartica 'Ažuriranja' pravo mjesto za rad ovih novih značajki", navodi Meta u svojoj objavi.
Tvrtka naglašava da "nikada neće prodavati ili dijeliti vaše brojeve telefona oglašivačima" te dodaje da neće koristiti vaše poruke, pozive ili grupe za ciljanje oglasa.
Ostale Novosti: Promovirani Kanali i Pretplatničke Opcije
Uvođenje oglasa nije jedina promjena koja stiže na WhatsApp. Tvrtka će također početi prikazivati promovirane kanale kada kliknete na gumb "Istraži" (Explore) kako biste pronašli nove kanale za praćenje.
Uz to, uvodi se i mogućnost pretplate na kanale kako bi korisnici mogli "primati ekskluzivna ažuriranja", što otvara nove mogućnosti za kreatore sadržaja i tvrtke.