Ostalo

Xiaomijeva neto dobit u trećem kvartalu 2023. narasla je 192.9% na 6 milijardi RMB-a

Bruto profitna marža dosegla je rekordnu razinu, potaknuta učinkovito provedenom temeljnom strategijom

Hong Kong, 30.11.2023. – Xiaomi, tvrtka za potrošačku elektroniku i pametnu proizvodnju s pametnim telefonima i hardverom povezanima internetom stvari („IoT“) objavila je svoje nerevidirane, konsolidirane rezultate za treći kvartal 2023. godine. Kroz postojanu provedbu svoje temeljne operativne strategije koja se fokusira na „dvostruki naglasak na opsegu i profitabilnosti“ i strategiju premium pozicioniranja, Xiaomi je značajno povećao svoje prihode i profitabilnost. Tvrtka je ostvarila prvi tromjesečni rast prihoda u odnosu na prethodnu godinu u proteklih šest kvartala, pri čemu je njezina tromjesečna dobit dosegnula vrhunac u dvije godine. U trećem kvartalu 2023. ukupni prihod Xiaomija porasli su na 70,9 milijardi RMB. Prilagođena neto dobit dosegla je 6 milijardi RMB, što je 182,9% više u odnosu na prethodnu godinu. Prilagođena neto dobit za prva tri tromjesečja bila je 1,7 puta veća od prošlogodišnje ukupne dobiti, nadmašivši tržišne procjene.

Osnivač, predsjednik i izvršni direktor Xiaomi Corporation Lei Jun postavio je novi cilj za period od 2020. do 2030. u listopadu ove godine. U skladu sa svojim novim ciljem, Xiaomi je predan održivim ulaganjima u temeljne temeljne tehnologije i posvećen tome da postane lider u evoluirajućem području globalnih vrhunskih tehnologija. To naglašava snažnu Xiaomijevu predanost ulaganju u istraživanje i razvoj. U trećem kvartalu 2023. Xiaomijevi troškovi istraživanja i razvoja dosegnuli su 5 milijardi RMB, što je 22,0% više u odnosu na prethodnu godinu. Osoblje za istraživanje i razvoj poraslo je na više od 53% ukupne radne snage. Xiaomi je nadogradio svoju strategiju sa „Smartphone x AIoT“ na „Human x Car x Home“ i predstavila svoj potpuno novi operativni sustav Xiaomi HyperOS, integrirajući sve potrebe potrošača u jedan pametni ekosustav od osobnih uređaja, proizvoda za pametnu kuću do pametne mobilnosti.

Xiaomi je učinkovito proveo svoju strategiju „dvostrukog naglaska na opseg i profitabilnost“. U trećem tromjesečju 2023. godine bruto profitna marža Xiaomija dosegla je 22,7%, što predstavlja povećanje unutar četiri uzastopna tromjesečja. Ukupne zalihe iznosile su 36,8 milijardi RMB, što je pad od 30,5% na godišnjoj razini, dosegnuvši najnižu razinu u proteklih jedanaest kvartala. Smanjenje je osnažilo Xiaomi da fleksibilno prilagodi svoju poslovnu strategiju kao odgovor na zahtjeve industrije koji se razvijaju. Od 30. rujna 2023., novčani resursi Xiaomija nastavili su rasti, dosegnuvši rekordnu visinu od 127,6 milijardi RMB, pružajući snažan temelj Xiaomiju za poticanje inovacija.

Premium pametni telefoni ostvaruju prodaju i priznanje, podižući bruto profitnu maržu na rekordno visoku razinu

U trećem tromjesečju 2023. globalne isporuke pametnih telefona blago su se smanjile za 1,1% na godišnjoj razini. Isporuke Xiaomijevih pametnih telefona prkosile su vjetrovima, pokazujući rast i na godišnjoj razini i iz kvartala u kvartal. Xiaomijeve globalne isporuke pametnih telefona iznosile su 41,8 milijuna jedinica, što je najviša razina u proteklih šest kvartala.

Tijekom ovog razdoblja, Xiaomijevo poslovanje s pametnim telefonima zabilježilo je rast prihoda od 13,8% iz kvartala u kvartal, dosegnuvši 41,6 milijardi RMB. Xiaomijeva bruto profitna marža dosegnula je rekordnih 16,6%, što je povećanje od 7,7 postotnih bodova na godišnjoj razini. Kao sastavni dio temeljne strategije, Xiaomi je nastavio napredovati sa svojom strategijom premijumizacije, stekavši široko priznanje korisnika i postigavši izvanrednu prodaju. Xiaomi 14 serija lansirana je u listopadu u  Kini. U prvih pet minuta nakon pokretanja prodaje, prodaja Xiaomi serije 14 dosegla je šest puta veću prodajnu količinu Xiaomi 13 serije, premašivši milijun jedinica u početnom prodajnom razdoblju i zaradivši pozitivne ocjene od preko 99% na JD.com. Xiaomi je izdao šest uzastopnih serija vrhunskih modela pametnih telefona, uključujući seriju Xiaomi 14, a svi su dobili vrlo pozitivne ocjene kupaca u prvom mjesecu nakon predstavljanja na tržištu.

Prema Canalysu, Xiaomi je jedini brend među prva tri koji je zabilježio porast isporuka u ovom kvartalu na godišnjoj razini, predvodeći ponovni rast. S tržišnim udjelom od 14,1%, Xiaomi je zadržao svoj broj 3 na globalnoj ljestvici isporuke pametnih telefona trinaest uzastopnih kvartala. Zauzeo je prva tri mjesta u 55 zemalja i regija i rangiran među prvih pet u 65 zemalja i regija, čime je ojačao svoj status predvodnika u industriji.

Xiaomi je nastavio poboljšavati učinkovitost svog novog maloprodajnog poslovanja. Prema podacima trećih strana, u trećem tromjesečju 2023. izvanmrežni kanali doprinijeli su preko 55% ukupnih premium pametnih telefona prodanih u Kini. Na posljednjem Double 11 shopping festivalu, Xiaomijeva kumulativna bruto robna vrijednost (GMV) iznosi preko 22,4 milijarde RMB, postavljajući novi rekord tijekom shopping festivala.

Podizanje povezivosti proizvoda na nove visine kako bi se potaknuo zamah rasta IoT i segmenta lifestyle proizvoda

U trećem tromjesečju 2023. prihod od IoT i lifestyle proizvoda iznosio je 20,7 milijardi RMB, što je povećanje od 8,5% u odnosu na prethodnu godinu, a njezina je bruto profitna marža dosegnula rekordnih 17,8%, što je povećanje od 4,3 postotna boda u odnosu na prethodnu godinu.

Xiaomijevi proizvodi ekosustava mogu se pohvaliti prednošću međusobnog povezivanja. Od 30. rujna 2023. broj povezanih IoT uređaja (isključujući pametne telefone, tablete i prijenosna računala) na AIoT platformi dosegao je 699 milijuna, što je 25,2% više u odnosu na prethodnu godinu; broj korisnika s pet ili više uređaja povezanih s AIoT platformom (isključujući pametne telefone, tablete i prijenosna računala) dosegnuo je 13,7 milijuna, što predstavlja porast od 26,0% u odnosu na prethodnu godinu.

Xiaomijev pametni TV nastavlja održavati svoju vodeću poziciju u Kini. Prema All View Cloudu („AVC“), u trećem tromjesečju 2023., TV isporuke bile su na prvom mjestu u Kini. Osim toga, prema Canalysu, njegove globalne isporuke tableta porasle su za više od 120% u odnosu na prethodnu godinu, ušavši po prvi put među pet najboljih na ljestvici globalne isporuke tableta.

Traženje izvrsnosti za jačanje prednosti internetskog vodstva

Potaknuti širenjem svog pametnog ekosustava i kontinuiranom optimizacijom operativne učinkovitosti, Xiaomijev prihod od internetskih usluga postigao je još jedan tromjesečni rekord, dosegnuvši 7,8 milijardi RMB, što je povećanje od 9,7% na godišnjoj razini. Bruto profitna marža njegovih internetskih usluga dosegnula je 74,4%, što je povećanje od 2,3 postotna boda u odnosu na prethodnu godinu. Mjesečni aktivni korisnici MIUI platforme globalno, a i u Kini dosegnuli su rekordne vrijednosti. U rujnu 2023. globalni broj mjesečnih aktivnih korisnika za MIUI platformu dosegao je 623 milijuna, što je povećanje od 10,5% u odnosu na prethodnu godinu, dok je broj mjesečnih aktivnih korisnika za MIUI platformu u Kini dosegao 152 milijuna, što je povećanje od 7,4% u odnosu na prethodnu godinu.

Xiaomijeva strategija globalizacije predstavlja golem potencijal. Tijekom trećeg kvartala prihod Xiaomija od inozemnih internetskih usluga porastao je 35,8% na godišnjoj razini na 2,3 milijarde RMB, dosegnuvši rekordnu vrijednost, čineći 30,0% ukupnog prihoda od internetskih usluga. Xiaomijev prihod od oglašavanja u trećem tromjesečju 2023. dosegao je 5,4 milijarde RMB, što je povećanje od 15,7% na godišnjoj razini, postavljajući još jedan kvartalni rekord. Iskorištavanjem dosljednih operativnih inovacija, Xiaomijevo poslovanje s igrama poraslo je na godišnjoj razini već deveto tromjesečje zaredom.

Strateška nadogradnja na „Čovjek x Auto x Dom“

U trećem tromjesečju 2023. Xiaomijevi troškovi istraživanja i razvoja iznosili su 5 milijardi RMB, što je 22,0% više u odnosu na prethodnu godinu. Xiaomi je predan privlačenju i njegovanju tehnoloških talenata. Na dan 30. rujna 2023. Xiaomi je imao 17.563 djelatnika za istraživanje i razvoj, što je činilo više od 53% njezinih zaposlenika. Uz to, Xiaomi je nastavio širiti svoje mogućnosti intelektualnog vlasništva kako bi poticao inovacije. Od 30. rujna 2023. dobio je više od 35.000 patenata diljem svijeta.

U listopadu 2023. Xiaomi je predstavio svoj novi operativni sustav Xiaomi HyperOS, operativni sustav usmjeren na čovjeka dizajniran i prilagođen za povezivanje osobnih uređaja, automobila i pametnih kućanskih proizvoda u pametni ekosustav. Uz Xiaomi HyperOS, cilj mu je postići sveobuhvatno refaktoriranje za optimizaciju performansi uređaja, inteligentnu povezanost između uređaja, proaktivnu inteligenciju, sigurnost od početka do kraja i otvorenu platformu. Jezgru Xiaomi HyperOS-a čini Xiaomijev sustav Xiaomi Vela koji je Xiaomi, sam razvio s dubokom prilagodbom Linux sustava. Xiaomi je restrukturirao temeljne module, kao što su planiranje performansi, upravljanje zadacima, upravljanje memorijom i upravljanje datotekama, što je rezultiralo znatnim povećanjem performansi i učinkovitosti. Za inteligentno povezivanje između uređaja, Xiaomi HyperConnect, njegov vlasnički napredni okvir za inteligentno povezivanje između uređaja, olakšava visoko učinkovite veze između više uređaja i omogućuje vrhunsku suradnju. Predanost Xiaomija proaktivnoj inteligenciji dovela je do Xiaomi HyperMinda, njegovog pametnog kognitivnog centra za više uređaja. Xiaomi HyperOS ide korak dalje podržavajući napredne AI tehnologije i omogućavajući uređajima da pružaju niz značajki vođenih AI. Za sigurnost od početka do kraja, njegovo samorazvijeno pouzdano izvršno okruženje (TEE), koje radi na namjenskom hardveru, služi kao temelj njegovog sigurnosnog podsustava. Xiaomi koristi end-to-end enkripciju kroz TEE za prijenos podataka između uređaja, proširujući svoj zaštitni kišobran na međusobno povezane sigurnosne module. Nadalje, Xiaomi HyperOS drži se principa otvorene platforme. Xiaomi je uputio otvorene pozive programerima aplikacija i pametnog hardvera i odobrila im otvoreni pristup Xiaomi HyperConnectu, a također je najavila open-source za Xiaomi Vela, osnažujući programere na globalnoj razini za veću inovaciju i suradnju.