YouTube je najavio gašenje popularne Trending sekcije koja je dosad prikazivala najpopularnije videozapise na platformi. Trending stranica i lista Trending Now bit će uklonjene “u sljedećih nekoliko tjedana”, a YouTube umjesto toga naglasak stavlja na širenje YouTube Charts ljestvica, koje rangiraju najpopularniji sadržaj.
Umjesto “univerzalnog” popisa viralnih videa, korisnicima se savjetuje da otkriju nove trendove putem personaliziranih preporuka i YouTube Charts značajke, koje omogućuju pregled najpopularnijeg sadržaja unutar određenih kategorija, uključujući glazbene videospotove, podcaste i filmske trailere. Iz YouTubea poručuju da će s vremenom dodavati nove kategorije, a trending gaming videozapisi bit će dostupni pod Gaming Explore sekcijom.
“Kad smo 2015. lansirali Trending, odgovor na pitanje ‘što je viralno’ bio je puno jednostavniji – postojala je jedna lista o kojoj su svi pričali,” poručuju iz YouTubea. “Danas trendove čini mnoštvo videa iz različitih fandoma, a mikro-trendovi su prisutniji nego ikad.”
Današnji korisnici najnovije viralne videe pronalaze kroz Shorts, prijedloge pretrage i druge platforme poput TikToka, što je, prema YouTubeu, znatno smanjilo promet na Trending stranici “posebno u posljednjih pet godina”. Kreatori sadržaja već su kritizirali Trending zbog visokih zahtjeva za prikazivanje običnih videa, u usporedbi s privilegiranim tretmanom brendiranih računa, filmskih trailera i TV klipova, što znači da Trending zapravo nije odražavao što je doista popularno među publikom.
Kreatorima koji su Trending koristili kao inspiraciju za sadržaj YouTube sada preporučuje Inspiration Tab u YouTube Studiju, koji nudi AI-generirane prijedloge. Također, najavljuju nove načine za promociju novih kreatora, poput prošlogodišnjeg Hype sustava, koji gledateljima omogućuje da zajednički “poguraju” video na platformi prema vrhu ljestvice.