YouTube shortsi su svojedobno stigli kao odgovor na TikTok, odnosno njegov format kratkih videa, koji je u vrlo kratkom roku obezglavio populaciju. Buljenje u kratki video i kontinuirano skrolanje takvog saržaja, TikToku, a posliejdično tome i Googleu, kao vlasniku YouTubea, osiguralo je pozamažnu zaradu, a mnogim konzumentima ovisnost.
I eto sad se Google sjetio da bi bilo dobro biti društveno odgovoran pa je ponudio način da se okanite ove pošasti, koja je očigledno stvorila novi sociološki problem. Predstavio je novu funkciju unutar svoje mobilne aplikacije koja korisnicima omogućuje postavljanje prilagodljivog dnevnog vremenskog ograničenja za gledanje Shorts videozapisa. Cilj ovog alata je pomoći gledateljima da svjesnije upravljaju svojim vremenom i izbjegnu "beskonačno skrolanje".
Korisnici mogu postaviti željeni dnevni limit unutar postavki svog YouTube računa. Kada dosegnu postavljeno vrijeme gledanja, aplikacija će prikazati obavijest da su Shortsi pauzirani za taj dan. Važno je napomenuti da je ova obavijest trenutno moguće odbaciti, pa konačna odluka o prestanku gledanja ostaje na samom korisniku. Slične opcionalne limite već nude konkurentske platforme Instagram i TikTok.
"Shorts su ključni dio YouTube iskustva," navodi se u službenoj objavi. "Postavljanje vremenskog ograničenja za Shorts feed omogućuje istraživanje, istovremeno pomažući korisnicima da budu promišljeniji u svojim navikama gledanja i učinkovito upravljaju svojim vremenom."
Funkcija se od danas postupno uvodi svim korisnicima mobilne aplikacije. YouTube također planira proširiti ovu mogućnost i na alate za roditeljski nadzor kasnije ove godine. Ključna razlika bit će u tome što obavijesti o isteku vremena za djecu neće biti moguće odbaciti, dajući roditeljima konkretan alat za upravljanje vremenom koje njihova djeca provode uz Shorts sadržaj.
