Apple Biznis

Apple u Kini gubi tlo pod nogama. Prodaja iPhonea u prosincu pala za 30%

Paradoks kineskog tržišta pametnih telefona, u kojem je iPhone dugo igrao dominantnu ulogu, polako ide svome kraju, procjenjuje analitičarska kuća Jefferies, a prenosi Bloomberg. Nakon što je iPhone godinama držao titulu najpopularnijeg branda pametnih telefona u Kini, u prosincu 2023. godine doživio je pad prodaje od čak 30%.

Kao razlog, Jefferies navodi sve veću popularnost Huaweija, koji se u velikom stilu vratio na domaće tržište modelom Mate 60 Pro.

Potonji model prvi je u Huaweijevom portfelju, izrađen od 90% domaćih (kineskih) komponenti, a ključnu ulogu osigurao je procesor proizveden u domaćoj režiji. Ironično, ovaj događaj se odigrao upravo nakon dodatnog pritiska sankcijama na kinesku industriju čipova od strane SAD-a, kada se pokazalo da su iste zapravo kontraproduktivne, te kao takve su samo omogućile brži razvoj lokane industrije bez „pomoći“ sa zapada.

Jefferies nadalje navodi da Apple i u 2024. godini može očekivati daljnji pad prodaje iPhonea na kineskom tržištu, budući da je kineska industrija uspjela pronaći načine za razvoj naprednih čipova i 5G modema, neovisno o Qualcommu, ASML-u i TSMC-u. Koliko će točno ovo imati utjecaj na Appleovu globalnu prodaju, teško je reći, no treba imati na umu da je Kina do sada bila treće najveće Appelovo tržište, nakon SAD-a i Europske unije.