Biznis

Google Appleu plaća 20 milijardi dolara godišnje kako bi ostao zadana tražilica na iPhoneu, pokazuje najnoviji izvještaj

Znamo da su Apple i Google konkurencija na mnogim poljima. Ponajprije u domeni mobilnih operativnih sustava iOS i Android, no usprkos tome jedan bez drugoga ne bi mogli, odnosno tržište bi izgledalo mnogo drukčije. Isto tako smo znali da Google Appleu plaća naknadu kako bi Google tražilica bila postavljena zadana na iPhone, iPad i Mac uređajima, a procjene su se kretale između 8 i 12 milijardi dolara godišnje.

Međutim, čini se da je ova cifra dosta viša, odnosno dvostruko veća, barem ako je suditi po najnovijem izvještaju kojeg prenosi The Register. Citirajući analitačarsku kompaniju Bernstein, ovaj izvor navodi da se cifra koju Google godišnje plaća Appleu kreće između 18 i 20 milijardi dolara, za spomenute usluge postavljanja Googlea kao zadane tražilice.

Ove informacije polako izlaze na vidjelo kako se bliži mogućost da se američki federalni regulator uplete u ovaj anti-trust slučaj, navodi se u izvještaju. Ukoliko regulator donese odluku o zabrani ovakvog udruživanja, odnosno ako uvede obvezu da Apple ukloni Google kao zadanu tražilicu, kompanija iz Cupertina bi mogla izgubiti između 14 i 16% godišnjih prihoda, koje, prema ovoj računici, ostvaruje upravo od deala s Googleom.

Posljednji Googleov financijski izvještaj kaže kompanija 22% prihoda troši na akviziciju internetskog prometa, od čega 40% ide Appleu, što pak iznosi 8,8 Googleovih ukupnih prihoda. U 2022. godini Google je generirao 222,47 milijardi dolara prihoda od oglašavanja, što daje rezultat od 19,5 milijardi koje godišnje idu Appleu, navodi se u izvještaju. Dakle, ova brojka je dvostruko veća od one koju je posljednji put objavio Wall Street Journal.

Napomenimo kako i EU regulatori već neko vrijeme rade na ovom slučaju, tako da će konačno rješenje vjerojatno uslijediti uskoro. Što će to točno značiti za oglašivače, u ovom trenutku je teško predvidjeti, no s obzirom na udio iPhonea na američkom tržištu, koji iznosi preko 50%, stvari bi se mogle drastično promijeniti. Istini za volju, ako Apple čak i ukloni Google kao zadanu tražilicu, dakle korisnicima omogući da sami odluče koju će koristiti, nije teško zaključiti da će većina ponovno odabrati Google. Ono što bi se pak moglo promijeniti su odnosi na tržištu oglašavanja s novim pravilima.

Advertisement Advertisement Advertisement