Biznis

Google godišnje Appleu plaća milijarde dolara za postavljanje svoje tražilice kao zadane na Apple uređajima

I dok se vi međusobno mrzite i vrijeđate na temelju pripadnosti ovom ili onom taboru, ti isti tabori usko surađuju, iako su međusobno po definiciji žestoka konkurencija. Naravno, riječ je o Googleu i Appleu, dakle jednima od najvećih igrača u tehnološkom svijetu trenutno.

I dok je Google praktički monopolizirao pretraživanje interneta, s nevjerojatnih 90% udjela, Appleov as u rukavu je činjenica što na svijetu postoji preko milijardu aktivnih Apple uređaja. Kad uključite svoj MacBook, iPad ili iPhone i otvorite web preglednik, prva stranica koja vam se otvara je – Google tražilica.

Google je zadana tražilica na svim Apple uređajima

Ona je na svim Appleovim uređajima postavljena kao zadana, ali ne zato što Apple voli Google, već iz razloga što mu ovaj zato masno plaća. Korisnici, naravno, sami mogu odrediti koju će tražilicu koristiti, te to podesiti u postavkama, no zbog Googleovog monopola i navike korisnika, malo tko će to zaista i učiniti.

I koliko Google Appleu plaća za ovu uslugu?

I sada se vjerojatno pitate koliko Google plaća Appleu za ovu uslugu. Wall Street Journal kaže da se radi o iznosu između 8 i 12 milijardi dolara godišnje, što je za nas obične smrtnike prilično sumanut iznos. Ovi podaci se odnose na 2020. godinu, dok za sljedeći period nema pouzdanih informacija.

Hoće li Bing sustići Google zbog ChatGPT-a?

Ipak, s obzirom na nedavnu gungulu oko uvođenja umjetne inteligencije u tražilice, poput ChatGPT-a u Microsoft Bing, ostaje za vidjeti koliko će se situacija na tržištu pretraživanja promijeniti. I Google ima svog konja za utrku – chatbota Bard, koji se na samom predstavljanju baš i nije proslavio. Također smo vidjeli da niti ChatGPT nije toliko pouzdan koliko biste pomislili, barem u besplatnoj verziji, tako da je sudbina tržišta pretraživanja još uvijek prilično neizvjesna.