Top teme

HMD lansira Barbie Phone. Kad kola krenu nizbrdo, treba ih samo dobro pogurati [Osvrt]

HMD, tvrtka koja je 2016. preuzela nekad zvučno ime Nokia i u sljedećih osam godina ga uspjela dodatno diskreditirati, jučer je na MWC sajmu u Barceloni najavila da će tijekom ovog ljeta lansirati – Barbie Phone.

Možda najtužniji dio ove priče je to što HMD na MWC-u ove godine uopće nije izlagao. Matematičkim rječnikom, vrijednost 1 se smanjila na 0 (nula). Naime, u tekstu o drugom umiranju Nokije, tadašnju situaciju sam slikovito opisao u vidu njihovog štanda veličine trafike, da ga ove godine uopće nisu ni zakupili. Umjesto toga, HMD je organizirao press konferenciju na kojoj je najavio najavljivanje novih uređaja. Da, malo čudno zvuči, no ova sintagma zapravo najbolje opisuje što je HMD jučer na MWC-u izveo.

Ekipa iz ove kompanije je umjesto novih uređaja prikazala njihove pikselizirane obrise, a najzanimljiviji dio je preklopni mobitel koji će biti izrađen u Barbie stilu, slijedeći sveprisutnu Barbie maniju proizašlu iz filma kojeg ste mogli gledati prošlog ljeta. Nadamo se da godinu dana razmaka između premijere filma i lansiranja mobitela neće predstavljati prepreku.

HMD ovu novu „strategiju“ pravda rastućom prodajom običnih mobitela u Europi, iako je ona uglavnom zabilježena u SAD-u. Dakle radi se o uređajima mahom bez zaslona osjetljivog na dodir, samo s osnovnim funkcijama (poruke i pozivi) i s ograničenim pristupom internetu. Na presici su izjavili da postoji potencijal za ovo tržište, budući da je 38% mladih između 16 i 24 godine „zabrinuto zbog provođenja previše vremena na internetu“. Kako je HMD došao do ovih podataka, možemo samo nagađati, no postoje udruge i pojedinci koji se bave „preobraćanjem“ mladih da odbace pametne telefone i počnu koristiti obične, dakle bez interneta, notifikacija, društvenih mreža itd. Iskreno, ovo mi zvuči kao nekakva sekta bez jasnog cilja, i da je tu samo da privuče medijsku pozornost. Jedan od takvih je i Danac Arne Mathiasen, koji je navodno uspio preobratiti 1500 danskih studenata. Oni su tijekom njegovog eksperimenta navodno pokazali bolju socijalnu interaktivnost, bolje su spavali i pokazali manje tjeskobe. Koliko su ovi podaci mjerodavni, a uzorak reprezentativan, nećemo komentirati.

Bilo kako bilo, HMD se udružio s proizvođačem igračaka Mattel, poznatim upravo po Barbie lutkama i pratećem folkloru. Dvije kompanije su jučerašnjom presicom u Barceloni definitivno uspjele zaintrigirati medije, što je svakako bio cilj. Istina, Mattel će ovime dodatno dobiti na popularnosti, no hoće li i HMD? Nekako se bojimo da, ne samo da neće, već će mu ona dodatno pasti, a posebice Nokiji, čiju licencu za korištenje branda ima još dvije godine.

HMD je nedavno najavio lansiranje vlastitog branda mobitela, što su mnogi od nas protumačili odbacivanjem Nokijinog, no na kraju se ispostavilo da će paralelno koristiti i jedan i drugi. Isto tako se ispostavilo da se Nokia, finska kompanija koja i dalje proizvodi telekomunikacijsku infrastrukturu, želi distancirati od HMD-a i njegovih avantura, pa je tako prije godinu dana promijenila logo, a nedavno uklonila Nokia mobitele s vlastite stranice. HMD očito nije imao puno izbora pa je počeo smišljati nove strategije.

Hoće li uspjeti u svojoj misiji odvraćanja mladih od pametnih telefona i smanjiti njihov boravak na internetu, procijenite sami. Ono što mi očekujemo jest barem malo političke korektnosti pa predlažemo da HMD sljedeći model nazove Oppenheimer.