Aplikacije

Instagram počinje označavati AI-generirani sadržaj

Od pojave prvog chatbota pa sve do danas, umjetna inteligencija je u nevjerojatno krakom roku napredovala na mnogo polja. Osim odgovora na pitanja, za koje smo se i sami uvjerili da i nisu baš uvijek točni, algoritmi npr. generiraju računalni kod i kreiraju multimedijski sadržaj.

Upravo potonji slučaj zabrinjava mnoge, jer je očito da je AI to područje polje savladao od matematike, programiranja ili povijesti. Kreiranje slika, manipulacija fotografijama bez po muke, pa čak i videom, dovela je do situacije kad više ne možemo razlikovati autentičan sadržaj od onog kojeg je kreirao AI.

Povezano: ChatGPT postaje sve gluplji, objavljeno je u najnovijem znanstvenom radu. Nitko ne zna zašto

Upravo zato je Meta, krovna kompanija Instagrama, u ovu platformu koja se uglavnom temelji na slikama, odlučila ugraditi algoritam koji će prepoznati umjetno generiran sadržaj. Kako navode u kompaniji, kad korisnik vidi određenu sliku, ilustraciju ili video, sustav će takav sadržaj prepoznati i označiti. Cilj je da se spriječe obmane, lažne i agresivne marketinške kampanje i ostale prevare kojima su ovako velike platforme podložne, a korisnici svakodnevno izloženi.

AI alati su izuzetno napredovali i pokazuju impresivne vještine, no problem je u tome što polako brišu granicu između ljudske kreativnosti i strojno generiranog sadržaja, što opet podiže novu zabrinutost oko zaštite autorskih prava i privatnosti, a postavlja i mnoga druga pitanja.

S obzirom da je AI-generirane slike postalo skoro nemoguće razlikovati od onih koje je stvorio čovjek, pred društvenim mrežama poput Instagrama nalazi se velik izazov. Obilježavanje takvog sadržaja je prvi korak, navode u Meti.

Ipak, za sada ostaje nejasno na koji će način Instagram identificirati AI-generirani sadržaj, odnosno, nije pojašnjeno koji će i kakav alat koristiti u tu svrhu. Bilo kako bilo, sve ukazuje na igru mačke i miša među algoritmima.

Advertisement Advertisement Advertisement