Biznis Apple

iPhone je u Kini i dalje najpopularniji brand, s rekordnom prodajom u 2023. godini

U nedavnim izvještajima raznih analitičarskih kuća, mogli smo iščitati da Apple na kineskom tržištu gubi tlo pod nogama, odnosno da je prodaja iPhonea pala u odnosu na domaće (kineske) brandove. Razlog tome treba tažiti u kvartalnim statistikama, dok ono na godišnjoj razini pokazuje dijametralno suprotne rezultate. Iako je prodaja smartfona u drugoj polovici 2023. godine u Kini općenito pala, i to u korist novih Huawei modela i strelovitog porasta prodaje Honorovih uređaja, na godišnjoj razini situacija je drukčija.

Prema izvještaju IDC-a objavljenom danas, iPhone je u 2023. godini, dakle na godišnjoj razini, uspio zadržati titulu najpopularnijeg, odnosno najprodavanijeg branda u Kini – zemlji koja proizvodi skoro sve mobitele na svijetu, uključujući sami iPhone.

Prema njihovim podacima, Apple je na kineskom tržištu tijekom prošle godine ostvario 2,2% pad prodaje, ali je uspio postići 17,3-postotni tržišni udio, koji je veći od onog iz 2022. godine, kada je iznosio 16,8%.

Drugi na IDC-ovoj listi je Honor sa 17,3% tržišnog udjela, ali padom prodaje od 10,3% na godišnjoj razini. Istina, Honor se prošle godine probio na globalno tržište, ali je na domicilnom ostvario pad u odnosu na konkurenciju.

Treći je Oppo sa 16,7% udjela u tržišnom kolaču, ali je i njegov udio pao sa 17,5% godinu ranije.

Vivo se našao na četvrtom mjestu sa 16,5% udjela i padom od čak 15% u odnosu na 2022. godinu, dok je Xiaomi zauzeo peto mjesto s 13,2 posto udjela i 8,5% padom prodaje.

Vidljivo je da je Apple u prošloj godini u Kini ostvario značajan uspjeh, no sudeći prema podacima iz posljednja dva kvartala, statistika bi se u ovoj godini ipak mogla okrenuti protiv njega, s obzirom na rastuću naklonjenost kineskih potrošača domaćim brandovima.

Neovisno o tome, svakako je jasno da je iPhone i dalje prilično popularan brand u Kini, te da će kineske kompanije morati učiniti puno više da u što većoj mjeri zavladaju domaćim tržištem. S druge strane, ako gledamo globalno, ali i konkretno europsko tržište, nova nada za kineske proizvođače leži i u konačnom dogovoru Nokije i Oppa o korištenju 5G patenata, koji će omogućiti povratak potonje na njemačko, a time i općenito europsko tržište. Primjer će vjerojatno slijediti i Vivo, sestrinska tvrtka Oppa unutar BBK Electronics krovne kompanije.