Prvo su vas zasuli tonama oglasa i kad ste se navikli... dodali su još oglasa. I onda vam je pukao film, i iz revolta ste počeli plaćati pretplatu. U međuvremenu ste Family plan, naravno, dijelili unutar kućanstva, ali i s prijateljima, sa susjedom, s tetkom u Bosanskoj Krupi i s kućnim ljubimcima. No sada se čini da i takvoj idili polako dolazi kraj.
YouTube je započeo s aktivnom primjenom svog dugogodišnjeg pravila o "istom kućanstvu", a prvi korisnici već javljaju da su primili e-mailove s upozorenjem o ukidanju pristupa.
Kako javlja Android Police, neki korisnici primaju e-mailove s naslovom "Vaše članstvo u YouTube Premium obitelji bit će pauzirano." U poruci se upozorava da će im, ako sustav utvrdi da ne žive na istoj fizičkoj adresi kao i voditelj paketa, pristup bez oglasa biti ukinut u roku od 14 dana. Iako korisnik ostaje u obiteljskoj grupi, bit će prebačen na besplatnu verziju YouTubea s oglasima, osim ako ne kontaktira podršku kako bi potvrdio svoju podobnost.
Ovaj potez YouTubea samo je posljednji u nizu u cijeloj industriji, slijedeći slične inicijative streaming divova poput Netflixa i Disney+. Iako je Netflixov potez u početku izazvao bijes korisnika, na kraju je rezultirao značajnim porastom broja pretplatnika. YouTube se vjerojatno kladi na sličan ishod, računajući na to da će korisnike koji dijele račune pretvoriti u individualne pretplatnike.
Tvrtka već koristi elektroničku provjeru svakih 30 dana kako bi utvrdila lokacije članova; ključna razlika je što sada i strogo provodi pravilo. Za sada, izvješća o ovoj praksi nisu široko rasprostranjena, što sugerira da se radi o početku postupne primjene, a ne o iznenadnoj promjeni za sve korisnike.
Iako je pravilo o "istom kućanstvu" oduvijek bilo dio uvjeta korištenja, njegova provedba označava značajnu stratešku promjenu za YouTube. Za milijune korisnika koji trenutno dijele obiteljski paket na različitim lokacijama, čini se da je zabavi uskoro kraj.