Top teme

Razlike u dizajnu pametnih telefona su stvar prošlosti. No, to je zapravo dobar znak

Nekad davno pametni telefoni su se ponajprije razlikovali po dizajnu. Prije desetak godina, oko sokolovo već je na prvi pogled čak izdaleka moglo reći o kojem se uređaju radi, dok danas ni ono najstručnije ne može biti sigurno niti iz blizine.

Ako današnje uređaje promatrate samo s prednje strane, gotovo je nemoguće reći niti o kojem brandu se radi, dok otpozadi još uvijek možemo uočiti kakve-takve razlike.

Međutim, i ova disciplina polako odlazi u povijest, ponajprije zahvaljujući Appleu, čijih je zadnjih nekoliko generacija iPhonea praktički nemoguće razlikovati bez detaljnog pregleda iz neposredne blizine.

Da priča ne bi ostala na Appleu, pobrinuo se Samsung. Najnovija Galaxy S24 serija dizajnom je skoro identična prethodnoj, koja je isto tako bila skoro identična onoj prije nje. Kad je u pitanju najskuplji model, tj. Galaxy S24 Ultra, promjene je teško uočiti čak i u odnosu na nekadašnje Note modele, no to dijelom možemo razumjeti zbog potrebe izrade adekvatnog kućišta za S-Pen olovku. Ali isto vrijedi i za ostale Galaxy S modele, koji su, evo već četvrtu generaciju, praktički jednoobrazni.

Kod drugih brandova vidimo da se ipak trude napraviti nekakvu razliku, no čini se da i njima polako nestaje ideja. Xiaomi, Honor i Huawei modele još uvijek možemo koliko-toliko razlikovati sa stražnje strane, no vjerojatno je pitanje vremena kad će i oni preuzeti filozofiju Applea i Samsunga.

Brandove same po sebi još uvijek možemo razlikovati, ali kad su konkretni modeli u pitanju, stvari se prilično kompliciraju, posebice kod onih proizvođača čija je paleta proizvoda šira.

S jedne strane ova situacija je čak i dobra, budući da za posljedicu ima i izvjesnu socijalnu komponentu. Vjerojatno se sjećate ne tako davnih vremena kad ste već po mobitelu mogli (nepravedno) procijeniti neku osobu, bilo po imovinskom statusu ili stilu. Ova situacija je posebice bila izražena u školama, gdje su djeca koja su posjedovala jeftinije uređaje često bila izvrgavana ruganju. Sad kad su mobiteli postali slični kao jaje jajetu, takvih situacija je sve manje.

Kad se jednom postignut san o zaslonima od ruba do ruba, diferenciranje dizajnom je počelo gubiti na smislu, tako smo nakon deset dugih godina čak i od Samsunga doživjeli povratak ravnom zaslonu, koji je napustio koncepciju zakrivljenog, što je nekad predstavljao dizajnersku notu koja ga je isticala iz gomile drugih. Proizvođači su očito shvatili da se po pitanju dizajna više nema što učiniti pa su se počeli fokusirati na ostale aspekte uređaja, što je u cijeloj priči još jedna dobra stvar. Tako smo vidjeli kako su se kineski proizvođači počeli nadmetati u povećanju baterije ili jakosti pozadinskog osvjetljenja.

Kako vrijeme prolazi, jedni trendovi nestaju, a pojavljuju se drugi. Jedna era trenda isticanja dizajnom je očito završila i teško da će se tako brzo vratiti.