Streaming

Spotify podiže cijene i uvodi super-premium pretplate

Spotify se priprema za povećanje cijene individualne pretplate za 1 euro u nekoliko zemalja Latinske Amerike i Europe ovog ljeta, najvjerojatnije oko lipnja, javlja Financial Times. Neka tržišta, poput Luksemburga i Nizozemske, već su zabilježila ova poskupljenja. Prema istom izvoru, očekuje se da će pritisak za povećanjem cijena "značajno ojačati" u nadolazećim mjesecima.

Za sada nema najava o povećanju cijena u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je Spotify već povećao cijene 2024. godine. No, tvrtka navodno razmatra uvođenje super-premium paketa, koji bi dodatno koštao 6 dolara na postojeću cijenu od 11, uz dodatne pogodnosti.

Uz to, pojavile su se informacije o još jednoj novosti: procurjela snimka zaslona iz beta verzije Spotify aplikacije za iOS otkriva tekst koji sugerira mogućnost "istraživanja pretplata i unaprjeđenja Premium iskustva putem dodataka".

Detalji o tim dodacima još nisu poznati, niti postoji službeni datum pokretanja. Ideja dodatnih opcionalnih funkcija mogla bi omogućiti korisnicima da personaliziraju svoje pretplate prema vlastitim potrebama.

Spotify već nudi "nadoplate" za ljubitelje audioknjiga, gdje Premium korisnici imaju određeni broj sati slušanja uključenih u pretplatu, a dodatne sate mogu kupiti.

U pozadini, diskografske kuće guraju promjenu koju nazivaju "Streaming 2.0" — zapravo koncept prema kojem će neke pogodnosti, poput pristupa novim izdanjima, biti dostupne samo korisnicima skupljih pretplata.
Ovaj trend ne odnosi se samo na Spotify; FT navodi da i Amazon, Apple i YouTube pripremaju vlastite super-premium modele.

Razlog za sve ove promjene jednostavan je: rast broja korisnika se usporio. Prema podacima IFPI-a, globalni rast prihoda od streaminga prepolovio se prošle godine, što znači da su servisi pod pritiskom ulagača da povećaju prihode od postojećih korisnika.

Sličan razvoj već smo vidjeli kod video streaming servisa, gdje su jednostavne pretplate zamijenjene složenim modelima — s ponudama s reklamama, bez reklama, ograničenim brojem istovremenih prijava, kao i dodatnim plaćanjem za značajke poput 4K, HDR i Spatial Audio.

Advertisement Advertisement Advertisement Advertisement