Pretplaćeni ste na razne aplikacije, web stranice, streaming, platforme za dostavu i ostale digitalne servise. Naravno da želite znati kad je na Netflix stigla serija koju ste dodali na listu, je li dostavljač hamburgera krenuo prema vama i što se novo događa na vašem omiljenom YouTube kanalu na kojeg ste pretplaćeni.
Vremenom ste smanjili buljenje u Netflix, manje naručujete hranu, a neke YouTube kanale na koje ste preplaćeni, sve manje pratite. Neovisno o promjeni vaših navika, obavijesti s ovih ili nekih trećih platformi nastavljaju dolaziti nesmanjenom žestinom. I to vas, naravno, nervira. Najbolji način da odmorite mozak od dosadnih notifikacija je odustajanje od neke od usluga, isključivanje push obavijesti. A kada ih isključite, ta ista platforma će vam za inat pojačati slanje mailova. U slučaju YouTubea, vjerojatno ćete se odjaviti s kanala kojeg sve manje i manje pratite.
I sada se čini da su ovoga postali svjesni i u Googleu. Prema najnovijim informacijama objavljenim na Google službenom blogu, u tijeku je testiranje značajke koja će korisnicima omogućiti smanjivanje količine obavijesti koje dolaze s YouTubea. Konkretno, ako neki kanal na kojeg ste pretplaćeni sve manje posjećujete, YouTube će početi slati manje obavijesti o promjenama na njemu, tj. da je novi video objavljen.
Glavnu ulogu će ovdje odigrati, a što drugo nego umjetna inteligencija, čiji će model nastojati prepoznati vaš obrazac ponašanja, odnosno interakciju s određenim YouTube kanalom i tako prilagoditi količinu obavijesti koje vam šalje.
Mora se priznati da je ovo napokon jedna od boljih ideja za smanjenje digitalne eksponiranosti korisnika, a ujedno izbjegavanje situacije da isti otkaže pretplatu ili u potpunosti isključi push obavijesti s YouTubea.
Iako je ova značajka tek u testnoj fazi, nadamo da će brzo zaživjeti u finalnoj verziji te da će motivirati i druge platforme da pronađu slično rješenje za svoju rijeku obavijesti kojom vas svakodnevno zasipa.