Aplikacije

WhatsApp uskoro uvodi oglase, ali samo u određene dijelove aplikacije

WhatsApp je već dugo najpopularnija platforma za razmjenu poruka, a da to nikad nije naplaćivao. Zapravo jest, ali toga vjerojatno niste svjesni. Naime, poslovni model Mete, krovne kompanije WhatsAppa, Facebooka i Instagrama temelji se na prikupljanju podataka, njihovoj distribuciji i sukladno tome plasiranju oglasa. Isto tako odavno nije tajna da mobiteli pozorno „osluškuju“ ono o čemu razgovarate s drugima, ne zato da bi vas špijunirali, već da bi vam kompanije poput Mete (i Googlea) sukladno vašim željama i potrebama mogle plasirati odgovarajuće oglase.

No, čini se da ni ovaj poslovni model nije dugoročno održiv, budući da EU, kao jedno od ključnih tržišta, uvodi strogu regulativu o dijeljenju podataka između različitih divizija iste kompanije, primjerice Mete. Upravo zato potonja traži nove načine monetizacije svojih usluga, a to bi uskoro mogle biti reklame unutar WhatsApp aplikacije, baš kao što vas njima odavno zatrpava na Facebooku i Instagramu.

Naime, šef WhatsAppa je izjavio da bi platforma uskoro mogla uvesti oglase unutar aplikacije, i to nekoliko tjedana nakon špo je takvu mogućnost odbacio. Očito i u Meti nisu načisto kako pokriti gubitak koji će neminovno nastati zbog stupanja na snagu nove EU regulative.

Prema njegovim riječima, WhatsApp bi uskoro mogao uvesti oglase, ali kako bi umirio javnost, odmah je dodao da oni neće biti plasirani unutar inboxa, odnosno onog dijela gdje čitate poruke, jer su u kompaniji svjesni da bi to resultiralo određenim odlijevom korisnika. Reklame bi tako mogle biti plasirane u statusne stranice i kanale, koji su nedavno uvedeni. Treba napomenuti da konačna odluka još nije donesena, tako da u ovom trenutku ne znamo kad ćemo ugledati oglase u ovoj aplikaciji. Čini se da kompanija ovakvim proturječnim izjavama svako malo pušta probne balone, odnosno ispituje puls tržišta da vidi reakcije, da bi u određenom trenutku napravila konačni potez.