Biznis

Xiaomi se fokusira na proizvodnju električnih automobila. Smjene u vrhu kompanije nagovještavaju novu strategiju

Ako je suditi prema najnovijim izjavama izvršnog direktora Xiaomija Leia Juna, kompanija polako pomiče fokus prema proizvodnji električnih automobila. Iako je i do sada nudio cijelu paletu drugih proizvoda, kap npr. električne romobile, robotske usisavače, lampe i pročišćivače zraka, čini se da električni automobili predstavljaju ultimativni cilj, odnosno da bi kompanija u dogledno vrijeme trebala biti poznata i po njima, a ne samo po mobitelima.

U tom svjetlu, Jun je objavio početak restrukturiranja kompanije s fokusom na električne automobile, a nakon uspješnog lansiranja prvog takvog modela na kineskom tržištu – SU7. Šef Xiaomija je na kineskoj društvenoj mreži Weibo objavio: „Kako bih više pažnje posvetio automobilskom poslovanju, prebacio sam generalno upravljanje robnom markom Xiaomi Liu Weibingu, koji trenutno obnaša dužnost predsjednika Grupe. On će biti glavni izlagač na budućim predstavljanjima pametnih telefona, počevši od modela Xiaomi Mi 14 Ultra.“

Ova promjena očito naglašava predanost tvrtke svojim težnjama ka prepoznatljivosti u domeni električnih vozila. Međutim, usprkos ovom strateškom zaokretu, Lei Jun je pokušao umiriti dioničare izjavom: “Budite uvjereni da posao s mobilnim telefonima ostaje Xiaomijev „core business“.

Kao dio ostalih promjena u vodstvu kompanije, Liu Weibing prelazi s mjesta predsjednika Xiaomi China divizije kako bi nadgledao cijeli „Mobilni odjel“, što uključuje javne prezentacije na predstavljanjima pametnih telefona. Do sada je obnašao mjesto šefa Redmi branda, a sada predaje štafetu Wang Teng Thomasu, koji je pak bio direktor novih Xiaomi proizvoda i vodio regionalni kineski ured.

Odluka Lei Juna očito odražava namjeru za povećanje ulaganja i fokus na električne automobile, no istovremeno želi ostati posvećen pametnim telefonima, po kojima je kompanija zapravo i stekla prepoznatljivost i popularnost. U svakom slučaju, bit će zanimljivo promatrati kako ove promjene vodstva utječu na poslovanje Xiaomija u u nadolazećem razdoblju.

Weibo

Via