Ostalo

Xiaomijeva prilagođena neto dobit u drugom kvartalu 2023. narasla je 147% na 5,1 milijardi RMB

Tvrtka Xiaomi ("Xiaomi" ili "Grupa"; šifra dionice: 1810), proizvođač potrošačke elektronike i pametnih telefona te hardvera povezanih Internetom stvari („IoT“), objavila je svoje nerevidirane konsolidirane rezultate za tromjesečno razdoblje (do 30. lipnja 2023.), odnosno za  drugi kvartal 2023. U drugom tromjesečju 2023. godine ukupni prihod Xiaomija dosegao je 67,4 milijarde RMB, što predstavlja rast od 13,2% na kvartalnoj razini („QoQ“). Prilagođena neto dobit dosegla je 5,1 milijardu RMB čime je ostvaren rast iz godine u godinu („YoY”) od 147,0%. Ovo je ujedno najveća tromjesečna dobit kompanije od četvrtog tromjesečja 2021. U prvoj polovici 2023. Xiaomijeva prilagođena neto dobit dosegla je 8,4 RMB milijardi, približivši se razini prošlogodišnje prilagođene neto dobiti.

Xiaomi je nastavio provoditi svoju ključnu korporativnu strategiju s naglaskom na unaprjeđenje premium tržišne pozicije pametnih telefona. Bruto profitna marža kompanije dosegla je rekordnu visinu od 21,0%, označavajući poboljšanje u bruto profitnim maržama u sva tri poslovna segmenta – (1) pametni telefoni, (2) IoT i lifestyle proizvodi te (3) internetske usluge. Također, Xiaomi je nastavio smanjivati troškove, povećavati učinkovitost i dodatno optimizirati mjere upravljanja zalihama, dodatno konsolidirajući dugoročni i održivi razvoj kompanije. Tijekom kvartala, ukupni troškovi kompanije iznosili su 10,2 milijarde RMB, što je pad od 2,3% na godišnjoj razini. Ukupne zalihe iznosile su 38,5 milijardi RMB, što je pad od 33,5% na godišnjoj razini, dosegnuvši najnižu razinu u posljednjih deset kvartala. Ukupni iznos novčanih sredstava dosegao je novi rekord od preko 113,2 milijarde RMB. Obilne novčane zalihe dodatno pokazuju da je Xiaomi opremljen zdravim i učinkovitim operativnim modelom što predstavlja čvrsti temelj za budući razvoj.

Bruto profitna marža poslovanja s pametnim telefonima postavila je novi maksimum, potaknuta čvrstim zamahom strategije premium pozicioniranja

Usred stalne slabe potražnje na globalnom tržištu pametnih telefona, Xiaomi je uporno evoluirao kako bi preuzeo uzde i iskoristio prilike. Prema Canalysu, Xiaomijev globalni tržišni udio pametnih telefona povećao se za 1,6 postotnih bodova s globalnom isporukom od 32,9 milijuna pametnih telefona. U drugom tromjesečju 2023. prihod od pametnih telefona dosegao je 36,6 milijardi RMB, što je porast od 4,6% u odnosu na prethodni kvartal. Bruto profitna marža njegovog poslovanja s pametnim telefonima dosegla je 13,3% u ovom kvartalu, što je povećanje od 4,7 postotnih bodova na godišnjoj razini, čime je postavljen rekord.

Prema Canalysu, u drugom tromjesečju 2023. Xiaomi je bio među prva tri igrača u segmentu isporuke pametnih telefona u 51 zemlji i regiji na globalnoj razini te među prvih pet u 61 zemlji i regiji na globalnoj razini. Isporuka pametnih telefona rangirala je Xiaomi na 2. mjesto u Europi i Bliskom Istoku čime je kompanija učvrstila svoju vodeću poziciju na inozemnom tržištu.

Xiaomi je, zahvaljujući svojoj kompetitivnosti u naprednoj tehnologiji, nastavio prodirati na tržište u premium segmentu pametnih telefona. U kolovozu je u Kini predstavio Xiaomi MIX Fold 3. Unutar prvih pet minuta od dolaska telefona na policu, prodaja Xiaomi MIX Fold 3 dosegla je 2,25 puta veću prodaju od svoje posljednje generacije, postavljajući novi rekord za sklopive pametne telefone. Prema podacima trećih strana, u drugom tromjesečju 2023. Xiaomi je zbog prodaje pametnih telefona u cjenovnom segmentu od 4.000 do 6.000 RMB u Kini ostvario tržišni udio od 12,7%, što je povećanje od 6,2 postotna boda na godišnjoj razini. Štoviše, Xiaomijevi pametni telefoni po cijeni od ili iznad 3000 RMB u Kini dosegnuli su najvišu razinu svih vremena, bilježeći uzastopni rast na godišnjoj razini četiri uzastopna tromjesečja. U drugom tromjesečju 2023. prosječna prodajna cijena („ASP“) Xiaomi pametnih telefona u Kini također je porasla za više od 24% na godišnjoj razini.

IoT je nastavio rasti, a prihod od pametnih velikih kućanskih uređaja porastao je za više od 70%

Xiaomijev prihod od IoT i lifestyle proizvoda iznosio je 22,3 milijarde RMB, što je povećanje od 12,3% u odnosu na prethodnu godinu, a njegova bruto profitna marža dosegla je 17,6%, što je povećanje od 3,3% u odnosu na prethodnu godinu. Xiaomi je ovim rezultatima postavio novi rekord.

Xiaomi je nastavio jačati međusobnu povezanost uređaja pa je tako od 30. lipnja 2023. broj povezanih IoT uređaja (isključujući pametne telefone, tablete i prijenosna računala) na AIoT platformi dosegao 654,5 milijuna, što je povećanje od 24,2% u odnosu na prethodnu godinu. Broj korisnika s pet ili više uređaja povezanih s AIoT platformom (isključujući pametne telefone, tablete i prijenosna računala) dosegnuo je 13,0 milijuna, što predstavlja porast od 27,8% u odnosu na prethodnu godinu. U lipnju 2023., mjesečni aktivni korisnici („MAU“) aplikacije Mi Home porasli su na 82,9 milijuna, što je povećanje od 17,1% na godišnjoj razini.

Tijekom drugog kvartala prihod od pametnih velikih kućanskih uređaja (uključujući klima uređaje, hladnjake i perilice rublja) porastao je za više od 70% u odnosu na prethodnu godinu. Među njima, Xiaomijeve isporuke klima uređaja porasle su za više od 90% na godišnjoj razini. Poslovanja kompanije u segmentu hladnjaka i strojeva za pranje rublja nadmašila su tržište. Isporuke hladnjaka premašile su 500.000 jedinica, a isporuke strojeva za rublje premašile su 300.000 jedinica. Prema All View Cloudu (“AVC”), u prvoj polovici 2023., isporuke Xiaomi TV-a zauzele su prvo mjesto u Kini.

Internetski ekosustav nastavio je napredovati s različitim operativnim metrikama koje su dostigle rekordne vrijednosti

Xiaomijeva baza globalnih internetskih korisnika nastavila se širiti na globalnoj razini. Broj mjesečnih aktivnih korisnika MIUI platforme je dosegao 606,0 milijuna bilježeći porast na godišnjoj razini od 10,8%. U drugom tromjesečju 2023. Xiaomijev prihod od internetskih usluga iznosio je 7,4 milijarde RMB, što je povećanje od 6,8% na godišnjoj razini, dosegnuvši tromjesečni rekord, dok je bruto profitna marža njegovih internetskih usluga dosegnula 74,1%.

U drugom tromjesečju 2023. Xiaomijev prihod od oglašavanja dosegao je 5,1 milijardu RMB, što je povećanje od 13,0% na godišnjoj razini, čime je postavljen rekord. Prihodi od domaćeg i inozemnog oglašavanja zabilježili su nove tromjesečne vrhunce. Xiaomijev prihod od igara dosegao je 1,0 milijardu RMB, što je povećanje od 7,5%.

Što se tiče inozemnih internetskih usluga, Xiaomi je zadržao otvoren i pozitivan pristup mogućnostima partnerstva diljem svijeta. U drugom tromjesečju 2023. prihod Xiaomija od inozemnih internetskih usluga porastao je 19,7% na godišnjoj razini na 2,0 milijarde RMB, dosegnuvši rekordnu vrijednost, čineći 26,8% ukupnog prihoda od internetskih usluga, što je 2,9 postotnih bodova više na godišnjoj razini.

Strategija istraživanja i razvoja unaprijeđena s više od 3000 vrhunskih AI stručnjaka

Od početka ove godine globalnu tehnološku industriju zahvatio je procvat umjetne inteligencije („AI“). Zapravo, Xiaomi je među pionirima među kineskim kompanijama koji agresivno ulaze u područje umjetne inteligencije. Od osnivanja svog prvog vizualnog AI tima 2016., Xiaomijev AI tim je narastao šest puta u sedam godina na više od 3000 vrhunskih AI profesionalaca. Xiaomi je postupno uspostavio svoje AI sposobnosti u vizualnom i audio segmentu, akustici, grafikonima znanja, obradi prirodnog jezika („NLP“), strojnom učenju, multimodalnom AI-ju.

Xiaomijev samorazvijeni veliki jezični model („LLM“) službeno je predstavljen. Dana 10. kolovoza 2023., Xiaomijev veliki jezični model koji je samostalno razvio sa 6 milijardi parametara rangiran je kao broj 1 na popisu C-EVAL među modelima jednakih modela s parametrima iste razine i rangiran kao broj 1 na CMMLU popisu velikih kineskih jezičnih modela. Što se tiče budućeg smjera implementacije LLM-a, Xiaomi će se fokusirati na laganu i lokalnu implementaciju, nastojeći uravnotežiti učinkovitost i djelotvornost, umjesto da slijepo slijedi veličinu parametra. Xiaomi je osnažio svoj inteligentni glasovni AI Assistant ("小愛同學") s velikim jezičnim modelima.

U drugom tromjesečju 2023. Xiaomijevi troškovi istraživanja i razvoja dosegnuli su 4,6 milijardi RMB, što je 21,0% više u odnosu na prethodnu godinu. Xiaomi očekuje da će njegova ulaganja u istraživanje i razvoj premašiti 100 milijardi RMB tijekom pet godina (između 2022. i 2026.).

O tvrtki Xiaomi

Xiaomi je osnovan u travnju 2010. i uvršten na Glavni odbor burze u Hong Kongu 9. srpnja 2018. (1810.HK). Xiaomi tvrtka koja je se bavi pametnom proizvodnjom potrošačke elektronike i pametnih telefona koji su povezani IoT platformom.

 

Vođen vizijom sklapanja prijateljstva s korisnicima i time da bude najbolja tvrtka u srcima korisnika, Xiaomi kontinuirano slijedi inovacije, visokokvalitetno korisničko iskustvo i operativnu učinkovitost. Tvrtka neumorno izrađuje nevjerojatne proizvode s poštenim cijenama kako bi svi u svijetu mogli uživati u boljem životu kroz inovativnu tehnologiju.

 

Xiaomi je jedna od vodećih svjetskih kompanija za pametne telefone. U lipnju 2023. broj mjesečnih aktivnih korisnika MIUI platforme dosegao je približno 606 milijuna na globalnoj razini. Tvrtka je, također, uspostavila vodeću svjetsku potrošačku AIoT (AI+IoT) platformu, dosegnuvši 654,5 milijuna pametnih uređaja povezanih s njezinom platformom (isključujući pametne telefone, prijenosna računala i tablete) zaključno s 30. lipnja 2023. Xiaomi proizvodi prisutni su u više od 100 zemalja i regija diljem svijeta. U kolovozu 2023. Xiaomi je petu godinu zaredom uvršten na popis Fortune Global 500, zauzevši 360. mjesto.

 

Xiaomi je sastavni dio Hang Seng Indexa, Hang Seng China Enterprises Indexa, Hang Seng TECH Indexa i Hang Seng China 50 Indexa.