Nositelj licence za Nokia smartfone i obične telefone finska tvrtka HMD Global danas je službeno objavila kako je prikupila 230 milijuna dolara strateške investicije, u kojoj su, kako doznaje NokiaMob, Google, Qualcomm i sama Nokia najveći investitori.
Strateška investicija od 230 milijuna dolara jedna je od najvećih investicija na europskom tržištu tijekom 2020. godine, a proizvođač Nokia telefona iskoristit će ih da ubrzavanje razvoja poslovanja u četiri ključna područja:
Ova investicija vjetar je u leđa HMD-u, koji se u posljednje vrijeme bori za opstanak na tržištu na kojem su sve dominantniji kineski proizvođači. Nemoguće je ovu stratešku investiciju ne smjestit u globalni kontekst tehnološkog rata SAD-a i Kine, jer ovdje strateške američke tvrtke (i Nokia kao europska tvrtka) ulažu u jednog proizvođača mobitela, koji je ujedno i jedini veliki Zapadni brend na tržištu, izuzev Applea. Trenutno na tržištu smartfona preko polovice isporuka čine kineski proizvođači te će se ovim potezom vjerojatno pokušati zaustaviliti ili barem usporiti dominacija kineskih tvrtki u mobilnom tehnološkom segmentu. Koliko uspješno, samo će vrijeme pokazati.
Strateška investicija od 230 milijuna dolara jedna je od najvećih investicija na europskom tržištu tijekom 2020. godine, a proizvođač Nokia telefona iskoristit će ih da ubrzavanje razvoja poslovanja u četiri ključna područja:
- Razvoj prihvatljivih 5G smartfona te odnosa s operaterima u SAD-u
- Tranziciju poslovanja u "digital-first", odnosno online poslovanje po pitanju distribucije novih uređaja i usluga
- Proširenje poslovanja na novim tržištima i na tržišta u razvoju poput Brazila, Afrike i Indije
- Kreiranje holističke ponude mobilnih usluga, koje uključuju i softverske usluge poput roaming servisa HMD Connect, uz dobro poznate Nokia telefone
Ova investicija vjetar je u leđa HMD-u, koji se u posljednje vrijeme bori za opstanak na tržištu na kojem su sve dominantniji kineski proizvođači. Nemoguće je ovu stratešku investiciju ne smjestit u globalni kontekst tehnološkog rata SAD-a i Kine, jer ovdje strateške američke tvrtke (i Nokia kao europska tvrtka) ulažu u jednog proizvođača mobitela, koji je ujedno i jedini veliki Zapadni brend na tržištu, izuzev Applea. Trenutno na tržištu smartfona preko polovice isporuka čine kineski proizvođači te će se ovim potezom vjerojatno pokušati zaustaviliti ili barem usporiti dominacija kineskih tvrtki u mobilnom tehnološkom segmentu. Koliko uspješno, samo će vrijeme pokazati.