Android

Zašto je nekad slavni OnePlus sve manje zanimljiv i hoće li se povući s EU tržišta?

Nekad svjetski poznat brand, OnePlus, već neko vrijeme muku muči s krizom identiteta. Nakon globalnog uspjeha u proteklom desetljeću pod mantrom „flagship killer“, OnePlus je u međuvremenu postao „samo“ još jedan u nizu flagshipa, dakle istih tih koje je godinama ranije uspješno „ubijao“ - cijenom.

Kao takav, postao je manje privlačan onom krugu korisnika koji su željeli vrhunske specifikacije za razumu cijenu. Iz jednostavnog razloga jer je postao – skup. Možda ne u tolikoj mjeri kao Samsung ili iPhone, ali dovoljno da izgubi glavninu korisničke baze.

Nju su kasnije činili geekovski orijentirani korisnici, i to uglavnom zbog izvrsno organizirane zajednice na vlastitom forumu.

Jedan od početnih uspjeha OnePlusa bio je i poslovna politika lansiranja samo jednog modela godišnje, što je osiguralo prepoznatljivost branda, slično kao u Appleovim počecima kad je isto tako godišnje izlazio po jedan iPhone.

Međutim, promjena vodstva unutar kompanije, odnosno branda, rezultirala je i promjenom poslovne politike pa se ubrzo prešlo na dva modela godišnje. Proljetni bi dobio novi redni broj, a jesenski model oznaku T, iako suštinske razlike nije bilo, osim novijeg, ali zanemarivo jačeg procesora.

Kasnije je tvrtka počela lansirati i jeftinije modele, što je vjerojatno rezultat pritiska krovne kompanije BBK Electronics, koja u svom portfelju ima još Oppo, Vivo, Realmee i IQOO brandove. Prelazak na ovakvu poslovnu politiku možda je čak i donio neki malo veći profit, a i sam brand je počeo izlaziti na proširenim listama najvećih igrača na tržištu. Ipak, dotad vjerna publika je to doživjela na svoj način, odnosno kao razvodnjavanje.

Istovremeno su se počeli pojavljivati „obični“ i modeli s oznakom „Pro“, što je objektivno dobra diversifikacija proizvoda, koja se pokazala isplativom kod doslovno svih brandova, no onda je OnePlus odjednom odlučio ukinuti Pro model, što je dodatno zbunilo potencijalne kupce.

Ono što kod ovog branda također možemo primijetiti je sve manje inovacija koje dolaze s novijim generacijama. Za procesor ionako znamo da će novi model biti opremljen novom generacijom, dok recimo na softverskom i fotografskom planu veći skokovi u razvoju izostaju, odnosno osjetno manje su primjetni nego što je to bilo prije pet ili šest godina.

Ipak, danas stižu prve glasine o sljedećem top modelu – OnePlus 12. Prema preliminarnim špekulacijama, ovaj model bi mogao donijeti periskopsku kameru, koja bi napokon mogla donijeti veće optičko povećanje veće od sadašnjih 2x ili 3x. Iako ni 5x ili čak više ne bi predstavljao revoluciju, s obzirom da takvi uređaje postoje već godinama, svakako bi dobro došao kao jedan od prodajnih aduta.

Ta kamera bi navodno trebala imati senzor od 64 megapiksela, a društvo bi joj činije još dvije. Spominje se i baterija od 5000 mAh i čak 100W brzo punjenje. Zaslon bi trebao ostati na 6,7“ dijagonali, dok bi pogonski stroj svakako trebao biti Snapdragon 8 Gen3.

Jasno, radi se o vrlo ranim glasinama koje svakako treba uzeti s rezervom, ali isto tako želimo vjerovati da će OnePlus brand ponovno zaživjeti u starom sjaju. Međutim, ovdje sada tvrtka nailazi na još jedan problem, a to je sudski spor krovnog Oppo branda s Nokijom u Njemačkoj. Zbog izgubljene parnice o korištenju patenata, odlazak Oppa s njemačkog tržišta je vrlo izvrstan, a s njime bi mogao otputovati i OnePlus, budući da unutar koncerna djeluje izravno pod njegovom kapom.

Naravno, ne predstavlja Njemačka cijelu Europu, ali je njezino najveće tržište, a to znači da ukoliko se kompanija bude morala povući s njega, upitan je njezin ostanak na cijelom kontinentu. Po medijima su se čak bili pojavljivali natpisi o službenom povlačenju, koji su kasnije bili demantirani, no vidljivo je da se nešto događa i pitanje je kako će cijela priča na kraju završiti.