Kad je Elon Musk nedavno na Twitteru, pardon, X-u, prosuo da želi naplaćivati korištenje platforme, pomislili smo da je samo smotao još jedan kvalitetan joint i, jelte, konzumirao ga. Međutim, danas je i TikTok potvrdio prijašnje špekulacije o lansiranju verzije aplikacije koja ne bi sadržavala reklame i naplaćivala bi se 5 dolara mjesečno.
Sada, pak, stiže još jedna zanimljiva vijest, i to iz Meta kompanije, tj. vlasnika Facebooka i Instagrama.
Zuckerbergova firma bi tako korisnicima obiju platformi htjela naplatiti čak do 16 eura mjesečno ukoliko se žele virtualno družiti bez reklama. Naime, Wall Street Journal je prenio da bi osnovna pretplata za korištenje Facebooka i Instagrama na računalima koštala 10 eura mjesečno, a ukoliko se odlučite i na mobilnu verziju, to zadovoljstvo bi vas moglo koštati dodatnih 6 eura. Naime, situacija s mobilnim aplikacijama dodatno je komplicirana, budući da bi kompanija morala plaćati harač Appleu i Googleu s obzirom na njihovu poslovnu politiku za App Store, odnosno Play Store.
Treba napomenuti kako ovaj cjenik koji Wall Street Journal spominje vrijedi za EU, u kojoj su personalizirani targetirani oglasi pod posebnim nadzorom, za razliku od ostatka svijeta. Jedan takav primjer je YouTube Premium, koji isto tako nije baš jeftin ako želite konzumirati sadržaj bez dosadnih oglasa.
S obzirom na sve navedeno, čini se da je pred društvenim mrežama prilično trnovit put prema ostvarivanju novih profita, posebice u EU, i to kod velikih kompanija je EU regulativa nedavno krstila „gatekeeperima“.
Nakon što su svoje platforme pretrpali reklamama, od kojih više niti ne vidite sadržaj, a u nekim slučajevima ga je teško razlikovati od reklama (najbolji primjer je Muskov X), sada nude modele plaćanja koji bi vas oslobodili ove napasti. Jasno, radi se o sasvim legitimnom poslu i namjeri da se poslovanje uskladi s mogućnostima, no sada se postavlja pitanje na koliko ćete se društvenih mreža pretplatiti ako biste u njima željeli uživati kao prije desetak godina kad su se počele uvlačiti u naše živote. Ako cifri koju dobijete pridodate i pretplate na razne streaming servise, svakako biste trebali uzeti kalkulator u ruke i izračunati koliko ćete od plaće, stipendije ili džeparca odvajati za ove užitke. I da, ne zaboravite da ni podatkovni promet operatera nije džabe.