Top teme

Mobiteli su vam postali previše slični, dosadni...? Budućnost je savitljiva

Budućnost je preklopna i savitljiva. Ako to do sada niste shvatili, vrijeme je počnete prihvaćati novu realnost. Vidjeli smo da su mnogi proizvođači na tržište već neko vrijeme počeli izbacivati mobitele s ovom novom i inovativnom tehnologijom, a na našem tržištu u ovoj disciplini definitivno vlada Samsung, sa svojim Galaxy Z Fold i Galaxy Z Flip modelima.

Međutim, isto tako smo vidjeli da i drugi proizvođači žele svoj dio kolača u ovom tržišnom segmentu, pa tako i Xiaomi i Huawei već neko vrijeme razvijaju slične uređaje. Neki od njih su hardverski i napredniji od Samsungovih, no činjenica da ih njihovi gazde još nisu u potpunosti plasirali na europsko tržište, samo ide u prilog Samsungu i njegovom tržišnom udjelu. Naravno, Huawei ovdje ima objektivnih problema s obzirom da je pod američkim sankcijama, a Xiaomi očito još nije dovoljno siguran u svoj najnoviji preklopni model da bi ga plasirao na bogato, ali i izuzetno zahtjevno EU tržište.

Ne treba zanemariti ni Vivo ni Oppo, koji također imaju svoje konje za utrku u ovoj disciplini, no na našem lokanom tržištu očito još nisu prisutni u mjeri u kojoj mi to priželjkujemo, bez obzira što su službeno najavili dolazak, i što se neki njihovi uređaji vmogu kupiti u nekim našim trgovinama. 

Ipak, ono čemu se posebno veselimo je nedavno najavljeni Honor Magic Vs, za kojeg već sada znamo da će uskoro stići na naše tržište, a prema onome što smo mobli vidjeti na službenom predstavljanju, ovaj uređaj zaista obećava.

Najnovije ime koje se spominje u kontekstu savitljivih zaslona je Google, koji bi u neko dogledno vrijeme trebao lansirati vlastiti savitljivi Pixel, ali informacije o tom fantomskom uređaju još su prilično šture i same po sebi u velikoj mjeri proturječne. Drugi problem s Googleovim Pixelima općenito je taj što nisu službeno prisutni u većini država članica EU, bez obzira na bajke o jedinstvenom tržištu od 500 milijuna kupaca, koje su nam prodavane prilikom pristupanja ovoj zajednici.

Istina, Pixele možete kupiti putem interneta na mnogim EU web trgovinama, no ono što izostaje je servisna i bilo kakva druga podrška. To znači da ukoliko dođe do bilo kakvih problema obuhvaćenih EU jamstvom, ostaje vam da se o svemu dogovarate s trgovcem od kojeg ste ga kupili, umjesto da servis obavite u vlastitoj državi. Na kraju krajeva, nije mi jasno kako Google nije u stanju lansirati notorni proizvod kao što je mobitel globalno, već iz nekog razloga bira zemlje u kojima će ga plasirati i ponuditi potrebnu podršku. Možda je problem u kapacitetima HTC-a, koji ih proizvodi? A možda su u šumi?

No, dobro. Preživjet ćemo i bez Googleovih Pixela, a u međuvremenu s nestrpljenjem očekujemo nove savitljive modele normalnih proizvođača, koji od tržišta ne rade diskriminaciju. Tako ste mogli pročitati moje osobno tromjesečno iskustvo sa Samsungoom Galaxyjem Z Fold 4, kao i detaljnu recenziju kolege Mislava nakon dva mjeseca korištenja.

Ovom prilikom želim napomenuti da sam se sada toliko navikao na ovakav koncept uređaja, da će biti potrebna još jedna revolucija kako bi eventualno promijenila moj stav. Vjerojatno se sjećate naše krilatice „jednom Note, uvijek Note“, misleći pritom na Samsungovu Note seriju, no sada ju napokon možemo promijeniti u „jednom Fold, uvijek Fold“.

Naravno, ovdje sada ne prejudiciram da će moj osobni odabir uvijek biti Samsung (dugujem još i maraton test Huaweija Mate Xs2, kojeg možete očekivati kroz nekoliko dana), već općenito na ovu koncepciju pametnih telefona, koji su napokon našli način da prevladaju utrku u specifikacijama, megapikselima dizajnu, pa čak i u bloatwareu, s obzirom koliko truda ulažu u vlastite nadogradnje sučelja. Ovo potonje možda nije ni loše, jer smo isto tako vidjeli da bez obzira koliko Samsungov One UI bio softverski „težak“ toliko je napredniji od Huaweijevog i Xiaomijevog koncepta sučelja, da po tom pitanju ne bi trebalo biti rasprave. Na kraju krajeva, ovo je neka vrsta kompenzacije za onu hardversku inferiornost, koju sam spomenuo ranije.

Ukoliko Samsung, Huawei, Xiaomi, Oppo i Vivo nastave ovim tempom, možda čak i Apple još jednom uvidi da tvrdoglavim izbjegavanjem trendova nametnutih od strane drugih kompanija gubi potencijalno tržište, kao što je nekad bio slučaj s velikim zaslonima.

Bilo kako bilo, veselimo se novim savitljivim mobitelima, a ako proizvođači nađu načina da smanje njihovu, zada sada prilično visoku cijenu, sasvim je sigurno da će se ova koncepcija uređaja proširiti i na druge cjenovne razrede.