Aplikacije Biznis

Netflixova konkurencija u 2023. izgubila 5 milijardi dolara. Burno razdoblje upravo počinje

Streaming servisi već neko vrijeme otimaju iz usta tradicionalnih kompanija za produkciju filmova i serija, a najveće ime među njima svakako je Netflix, koji je ujedno i najstariji. Vrijeme gledanja filmova u kinu, iznajmljivanje ili čak kupovanje odavno je prošlo, no najveće filmske korporacije su se malo pogubile u onih pet stadija tuge, da bi nedavno ušle u posljednji – prihvaćanje realnosti.

Tako su i same pokrenule vlastite streaming servise kako bi konkurirale Netflixu. Mnoge od njih, kao što su npr. Disney, Warner Bros Comcast ili Paramount svakako su doprinijele raznolikosti ponude na streaming tržištu, no nisu uspjele postići ono najvažnije – profitabilnost.

Povezano: 10 najboljih dokumentarnih filmova i serija na Netflixu

Upravo ova stavka postavlja jasnu distancu između Netflixa i ostalih streaming servisa, da bi tijekom 2023. godine postalo jasno da im poslovni model nije održiv. Analitičar Michael Nathanson, kojeg citira Financial Times, u studenom je izjavio da se filmska industrija ponašala kao „pijani mornar, pokušavajući dobiti streaming bitku“ te dodao da te iste kompanije upravo sada „proživljavaju mamurluk i posljedice neplaćenog računa na šanku“.

Naime, samo tijekom 2023., Disney, Warner Bros Discovery, Comcast i Paramount su zabilježili gubitak od 5 milijardi dolara. Rupe su u međuvremenu pokušali krpati povećanjem cijena, no to je rezultiralo masovnim otkazivanjem pretplata od strane korisnika. Dodatni problem tradicionalnim filmskim kompanijama predstavlja i smanjenje prihoda od TV oglašavanja, te neočekivani rast troškova zbog nedavnih štrajkova u Hollywoodu.

Povezano: Pet najboljih kriminalističkih serija snimljenih po istinitim događajima

Istini za volju, i Netflix je imao svojih potresa, poput onog tijekom 2022. kad je počeo ograničavati razmjenu lozinki, no usprkos svim predviđanjima, broj pretplatnika je ubrzo počeo rasti. Mnogi se s pravo i dalje žale na prekide snimanja, odnosno otkazivanja novih sezona svojih omiljenih serija, no malo će njih zbog toga otkazati pretplatu. Streaming servisi, pa tako i Netflix, svoju računicu gledaju uglavnom kroz broj sati gledanja. Ukoliko on nije ostvario očekivanja, nastavci se otkazuju, jer su troškovi visoki.

U omom trenutku, Netflix je zapravo jedina profitabilna streaming platforma, dodaje isti izvor, dok će konkurencija u 2024. morati dobro razmisliti i izračunati kako će poslagati kockice, rekao je spomenuti analitičar te dodao da „burno razdoblje upravo počinje“.