Biznis

Prodaja smartfona u 1. kvartalu: razlika na vrhu manja nego ikad; Huawei zabilježio rast od čak 50%



Nakon što su svi relevantni sudionici mobilne utakmice objavili svoje kvartalne izvještaje, Counterpoint Research je izašao s rezultatima istraživanja o njihovoj prodaji. Tako je prema njihovim analizama u prvom kvartalu 2019. godine u svijetu prodano ukupno 345 milijuna smartfona, što predstavlja pad od 5% u odnosu na isto razdoblje lani.

Ukupne isporuke već neko vrijeme stagniraju ili se smanjuju, no odnosi unutar te mase se dinamično mijenjaju. Iako su pozicije na top listi ostale iste, vidljiv je daljnji pad Samsungovih isporuka, i to za 8%, jer je sa 78,2 milijuna u lanjskom prvom kvartalu pao na 72 milijuna primjeraka u ovom.

S druge strane, Huawei je s lanjskih 39 milijuna, u istom obračunskom razdoblju ove godine skočio na 59 milijuna isporučenih uređaja, što predstavlja rast od nevjerojatnih 50%. Ovaj podatak je posebno intrigantan jer se Huawei povukao s američkog tržišta.



Appleove isporuke iPhonea smanjene su više od Samsungovih, tj. 20%, jer je prodaja iPhonea s lanjskih 52, pala na 42 milijuna.

Xiaomijeve isporuke ostale su praktički iste, odnosno pale su za zanemarivih 1%. Prilično veliki rast od 10% zabilježio je Oppo, a njegov sestrinski brand iz BBK Electronicsa Vivo iznimno visokih 27%. Relativno veliki pad doživio je Lenovo, čije su isporuke pale za 9%, dok se LG doslovno strmoglavio smanjivši isporuke za čak 40%.

Ove brojke su prilično indikativne. Pokazuju daljnji trend pada isporuka Samsunga, Applea ali i nekih manjih proizvođača koji već dulje nemaju znakovit tržišni udio, a s druge strane nezaustavljiv rast kineskih proizvođača.

Prvi kvartal 2019. je dodatno smanjio razliku između prvoplasiranog Samsunga i Huaweija. U ovih godinu dana, Samsungov je udio na tržištu s 22% pao je na 21%, dok je Huaweijev s 11% porastao na 17%. Razlika sada iznosi samo 4 postotna boda, što upućuje na mogućnost da Huawei do kraja ove ili početkom sljedeće godine zauzme prvo mjesto na kvartalnoj razini.

Isto tako, Appleov tržišni udio je s 14% pao na 12%, što je očita posljedica lošije prodaje iPhonea uzrokovane ne baš mudrom politikom sumanutog dizanja cijena. Xiaomi se zadržao na 8% tržišnog udjela, ali se s njime sada izjednačio Oppo, dok sestrinski Vivo drži 7% udjela.

Lenovo i LG drže po 2% udjela, Techno i Alcatel po 1%, dok svi ostali proizvođači zajedno čine 21% udjela. Potonji podatak govori o velikom broju proizvođača i brandova prisutnih na tržištu, no i ta brojka je sada smanjena, budući da je na njih do prije godinu dana otpadalo oko 40% tržišnog udjela.