Obični mobiteli, ili kako ih na engleskom jeziku zovemo featured phones, upravo doživljavaju svojevrstan povratak. Ovaj fenomen je posebno zabilježen na američkom tržištu, objavio je Counterpoint research. Kao razlog navodi se trend „digitalne detoksikacije“ kod mladih, odnosno milenijalaca i generacije Z.
Mladi Amerikanci tako kupuju obične mobitele, koji često omogućuju samo pozive, SMS poruke, ali i internetsku vezu za e-mail komunikaciju, dok mnogi od njih nemaju podršku čak ni za danas uobičajene chat aplikacije poput WhatsAppa. U Americi takvi uređaji koštaju između 20 i 100 dolara, dakle dostupni su mnogima koji si ih mogu priuštiti samo od džeparca.
Svemu ovome je pridonio i rastući trend dijeljenja takvih iskustava, prvenstveno na TikToku s hashtagom #bringbackfliphones. Paradoksalno je da se na društvenim mrežama raspravlja o mobitelima koji im nemaju pristup, no kad neki trend krene, teško ga je zaustaviti. U SAD-u je očito postalo popularno uz pametni posjedovati i glupi telefon, kako bi se korisnici u nekom trenutku mogli digitalno detoksicirati.
Ovo u neku ruku ima smisla, jer ste se vjerojatno u nekim trenucima i sami našli u situaciji kad biste najradije ugasili mobitel, ali si taj luksuz ne možete priuštiti zbog poslovnih poziva e-mailova, djece i drugih razloga. Naravno, možete i na smartfonu isključiti Internet, ali to nije trend. Očito je potrebno biti dio čopora, koji će kasnije razmjenjivati iskustva o tome kako pola dana nisu uključili nijednu društvenu mrežu.
Povezano: Kako je Nokia umrla dvaput i zašto se neće vratiti
Koji god razlog za ovu situaciju bio, i koliko god glupo trend izgledao, činjenica je da američko tržište bilježi porast prodaje ovakvih uređaja, a glavni igrač je kineski TCL, koji drži 43% tržišnog udjela. Drugi je HMD koji sa svojim Nokia uređajima drži 26% tržišta. Zanimljivo je da je nakon dovođenja nekad slavnog branda u zaborav, HMD uspio izgubiti i tržište kojim je godinama dominirao. Naime, ako je ova kompanija u posljednjih nekoliko godina išta dobro radila, to je bila proizvodnja običnih mobitela pod Nokia brandom, a sada se čini da i na tom polju gube tlo pod nogama. No tko zna, možda je baš ovo prilika da Nokia ponovno postigne kakvu-takvu popularnost, naravno, ukoliko se trend održi i eventualno prelije na druge kontinente.