Apple Android Top teme Aplikacije

[Osvrt] Antutu Benchmark 6.0

antutu naslovnica

Kad je pušten Antutu 5.0, mi geekovi smo pohrlili vidjeti kako se sad naši uređaji bore s konkurencijom. Je li naš uređaj najednom postao jači jer više ne postiže 30.000 nekakvih mjernih jedinica nego čak 35 000!
Antutu 5.0 donio je nove 2D i 3D testove koji su bili nalik onima koje već godinama vrtimo na našim računalima poput 3D Marka recimo, a i samim mijenjanjem načina testiranja uređaja, rezultati nisu bili direktno usporedivi s prijašnjima.

No s obzirom na dosta precizniji način mjerenja snage raznih komponenti, neki uređaji su profitirali s "dodatnim bodovima", dok su ih neki čak i izgubili.

Slična situacija dogodila se i prije nešto više od mjesec dana kad smo dobili šestu punu inačicu Antutua, ovoga puta s dodatkom 3DBench aplikacije. Upravo zbog ovakvih promjena, rezultati dobiveni s novom inačicom nisu direktno usporedivi s Antutuom iz pete serije koju samo koristili proteklih godinu dana.

Novi Antutu 6.0 tako kombinira 4 različita testa, od kojih onaj za 3D zahtjeva prethodno spomenutu posebnu aplikaciju. Bez dodatne aplikacije, Antutu će odvrtiti samo UX, CPU i RAM test, a rezultat će biti uskraćen za bodove koje bi inače dobio s 3DBenchom. Prijašnji test dvodimenzionalne grafike skriven je unutar nekih drugih testova sučelja i ne pridaje se bodovima u grafičkom dijelu, jer se unutar Androida on ionako ponajviše izvodi sa samim procesorom, osim ako kao developer ne isforsirate korištenje GPU-a za 2D rendering.

Sam test GPU-a je znatno napredniji i mnogo zahtjevniji od prijašnjeg testa, s puno većom količinom detalja, refleksija, sjenki i sličnog. S obzirom na dosta zahtjevnije igre dostupne za današnje smartfone, a i na grafičke sposobnosti koje su praktički u rangu prošle generacije konzola, ovo je bilo i za očekivati.

Pri ispisu rezultata dodan je i QR kod koji vodi direktno na stranicu s rezultatom kako bi se izbjegli razni Photoshop radovi.

Na čelo nove ljestvice očekivano je zasjeo zadnji iPhone 6s, koji uz nekoliko puta nižu rezoluciju zaslona u odnosu na konkurenciju, i vrlo moćan procesor, postiže zavidan rezultat. Uz sve to, tu je i iznimno brza interna memorija kao i optimiziran sustav, pa skidanje s ovog magičnog trona ne treba očekivati čak niti s dolaskom novog Galaxya S7 ili općenito uređaja na Snapdragonu 820. Po slobodnoj procjeni, vjerujem da bi tek budući Samsungov Galaxy Note 6 trebao skinuti iPhone 6s s trona, no tamo će vjerojatno opet zasjesti samo vrlo kratko do dolaska iPhonea 7.



Začarani je to krug i u krajnjoj liniji ukoliko vas uređaj dobro služi, razni benchmark rezultati vas ne bi trebali zabrinjavati. Najbolji primjer je RAM management novih Galaxya S6 usporedno s LG-em G4. Premda Samsungova perjanica ima daleko jači procesor i bržu internu memoriju, RAM management je nastrojen ka očuvanju smanjenog kapaciteta baterije, dok je onaj u LG-u G4 podešen za što veće perfomanse. Na kraju priče imamo 2 uređaja koja rade gotovo identično brzo, s gotovo identičnim trajanjem baterije, a s 2 apsolutno različita rezultata u Antutu Benchmarku.

Ovaj Antutu poslužit će nas vjerojatno do kraja ove godine, možda čak i nešto dulje, a u međuvremenu se ne dajte zavarati različitim rezultatima.