Biznis

iPhone ponovno povećava popularnost u odnosu na Android pametne telefone

Tržište pametnih telefona jedno je od najdinamičnijih u današnjem svijetu tehnologije. Mnogi proizvođači i brandovi se natječu za što veći tržišni udio, a u proteklih desetak godina smo svjedočili nestajanju mnogih poznatih brandova, te istovremeno rađanju potpuno novih.

Slično vrijedi i za operativne sustave, sve dok iOS i Android s tržišta nisu istisnuli sve ostale, što je posebno obilježeno spektakularnim nestankom Microsoftove Windows Phone platforme.

Tamo negdje od 2015.godine  traje borba iOS-a i Androida za dominaciju u svijetu mobitela, barem prema istraživanju Consumer Intelligence Research Partners analitičara. Tada je Android zauzimao 69% tržišta, dok je na iOS otpadalo 18%.

U to doba se još uvijek moglo pronaći vlasnike BlackBerry, Windows Phone i još nekih platformi, no već godinu kasnije, iOS zauzima 21% tržišta, no u isto vrijeme raste i Android, i to na 72%, budući da je 2016. Microsoft i službeno sahranio svoj Windows Phone.

Između 2017. i 2020. Android doživljava svoj vrhunac, penjući se na čak 87% tržišnog udjela, dok je iOS istovremeno bio potonuo na svega 10%. Svi ostali operativni sustavi mogli su se svesti na razinu statističke pogreške.

2021. godine tržište ponovno počinje fluktuirati, budući da od tada Apple ponovno bilježi rast, da bi u ožujku ove godine vratio davno izgubljenih 15% udjela, dok Androidu istovremeno popularnost sa 87% pada na 83%. Ovdje treba istaknuti da prema nekim drugim tvrtkama koje se bave analitikom, kao što su Counterpoint i Gartner, Apple je na pragu da na globalnoj razini preuzme vodstvo od Samsunga u isporuci pametnih telefona.

Kako će se stvari dalje odvijati, teško je predvidjeti, no znakovito je da Apple iz godine u godinu obara rekorde u prodaji iPhonea, koji je trenutno najpopularniji mobitel u SAD, kao najbogatijem tržištu, ali i Kini, zemlji domovini svih mobitela.

Android će svakako ostati dominantna platforma, no glavni razlog tome je činjenica što Apple ne proizvodi jeftine, pa čak ni uređaje iz srednjeg cjenovnog razreda, dok je kod Androida to zapravo pravilo.

S druge strane, proizvođači poput Samsunga, Xiaomija i Honora imaju stabilnu bazu korisnika, a vidjeli smo da se potonji, otkako se odcijepio od Huaweija, počeo opasno širiti na svjetska tržišta.

Isto vrijedi i za brandove BBK Electronicsa (Oppo, Vivo, OnePlus, Realme i IQOO), no njihova poslovna politika nam je prilično nejasna s obzirom na prilično spor ulazak na europska tržišta.