Nestašica čipova sve više uzima maha i uzrokuje ogromne probleme, kako u IT, tako i u automobilskoj industriji. Nakon što ove godine svjedočimo kako pojedini mobiteli dolaze s objektivno slabijim procesorima nego njihovi prethodnici, automobilska industrija se nalazi u sličnim problemima.
Naime, BMW je objavio da će određeni modeli ove godine na tržište doći bez podrške za Android Auto i CarPlay, kako bi se izbjegla dodatna kašnjenja u isporukama.
Ovo nije prvi put da BMW mora tražiti kompromise. Prošle godine su neki modeli ostali bez određenih touch kontrola, a od sličnih problema pate i drugi proizvođači. Tako je Tesla neke modele isporučivao bez USB utora, a Ford bez kontrole klima uređaja u stražnjem dijelu kabine.
Globalna nestašica čipova uzrokovala je osjetno dulje rokove isporuke, kod mekih modela čak i dvostruko, a s obzirom da se krizi ne nazire kraj, možemo očekivati daljnje komplikacije u cijelom nizu industrijskih grana koje koriste poluvodiče.
Svemu je definitivno pridonijela situacija s još uvijek nepobijeđenim koronavirusom i čestim lockdownima, zbog čega je poremećen lanac dobave, ali i prije nekoliko godina započetim trgovinskim i tehnološkim ratom između SAD i Kine.
Krizu bi dodatno mogla produbiti ratna situacija u Ukrajini, budući da je Rusija najavila obustavu isporuka određenih sirovina zemljama koje su joj uvele sankcije, što među ostalim uključuje i rijetke metale koji se koriste u cijelom nizu elektroničkih proizvoda.