Ako ste ikad koristili Twitter, vjerojatno ste zapazili da je zapravo izvrsna platforma za praćenje vijesti. Mogućnost kreiranja liste izvora koju pratite kronološki u velikoj mjeri može zamijeniti news agregatore, koji su danas mahom uklonili ručni odabir izvora koje želite pratiti, te vam umjesto toga, a na temelju odabranih interesa, putem algoritma plasiraju „najpopularniji“ sadržaj.
Povezano: Algoritmi društvenih mreža i agregatora vijesti nisu tu da vam ponude kvalitetu, već upravo suprotno
Upravo zato su mnogi mediji masovno koristili Twitter za promociju sadržaja, uključujući Mob.hr. Međutim, nakon što je kupio Twitter, Elon Musk je počeo uvoditi mnoge, najblaže rečeno, nepopularne promjene. Od samog imena platforme, koja se sada zaove X pa sve do raznih suludih ograničenja. Među potonjima, upravo se našla nova Muskova ideja, koja za zadaću ima ukloniti naslove iz medijskih objava. Umjesto toga, u tvitu/postu bi bio vidljiv samo link i slika. Međutim, naslov je ono što će vas na bilo kojoj platformi zainteresirati i zbog čega ćete eventualno kliknuti da pročitate sadržaj. Osim ako se radi o clickabit naslovima, jer takve umotvorine ne klikate iz principa.
Musk pritom dodaje da bi mediji, ukoliko žele naslove na X-u, trebali cijeli članak objaviti na toj platformi, a ne samo naslov i eventualno kratki opis.
Povezano: Musk želi Twitter pretvoriti u „Aplikaciju za sve“ po uzoru na kineski WeChat
Ova Muskova ideja podsjeća na onu kakvu su nedavno uvele vlade pojedinih zemalja, gdje platforme (uključujući Google tražilicu) medijima moraju plaćati naknadu za objavu njihovih linkova s naslovima i kratkim opisima. Pogodite što se u tim zemljama dogodilo. Google je jednostavno prestao linkati medije i svi su na gubitku, osim velikih medijskih kuća, koje su takav zakon putem svojih lobija i inicirale.
Musk se svojedobno bio suprotstavio ovakvoj ideji, što je i logično, no čini se da sada na vlastitoj platformi želi provesti još luđu. Zašto bi, pobogu, neki medij objavljivao cijeli tekst na Twitteru, s obzirom da od toga nema apsolutno ništa? Musk je, istina, isto tako najavio da će X medijima davati naknade za takve objave, i to iz prihoda od oglašavanja. Međutim, s obzirom koliko su prihodi Twittera/X-a pali, ova izjava se svodi na obećanje – ludom radovanje. Da ne spominjemo činjenicu koliko se kvaliteta oglašavanja srozala, nakon što su ozbiljne oglašivače s velikim budžetima zamijenili čukljevi i Afričke šljive.
Povezano: Početak kraja ere društvenih mreža. I gdje ćemo sad?
Drugi problem objava cijelog članka na X-u je i ograničenje na 280 znakova, osim ako se ne pretplatite na Twitter Blue (sada X premium). Tu dolazimo do još većeg apsurda, jer bi medij morao platiti Musku da može objaviti svoj tekst – na njegovoj platformi.
Naš je stav da je Musk u početku avanture s Twitterom imao dobre ideje, no zbog očito goruće želje da nešto promijeni, odluke su se počele donositi stihijski i impulzivno, dakle potpuno suprotno od onoga na što smo u svim njegovim dosadašnjim projektima (Tesla, SpaceX, Starlink…) navikli. Nakon što je kupio Twitter, počeo se ponašati nepredvidivo. Istina, možda je shvatio da je 40 milijardi dolara koje je za njega platio ipak malo previše pa razumijemo goruću želju za što bržim povratkom uloženog. Ipak, način na koji to radi, očito nije dobro promišljen i vodi k dodatnom srozavanju platforme.