Samsung Galaxy S7 Edge – godinu dana kasnije [Maraton test]

Puna godina je prošla otkad je u moju obitelj stigao jedan primjerak Samsunga Galaxy S7 Edge. Bio je to uređaj za kojega sam osobno rekao da je gotovo savršen, a kao najveće mane pripisao sam mu loš smještaj zvučnika, nekoliko softverskih nedostataka i zaslon koji nije razlikovao pritisak dlana od pritiska prsta.

Tako primjerice kad biste htjeli primiti uređaj jednom rukom i nešto fotografirati vodoravno, zaslon bi prepoznao dodir dlana i ne bi dozvolio da okinete fotografiju. To je riješeno relativno brzo pa sad vrlo dobro prepoznaje kad zaslon dirate dlanom, a kad prstom.

Godinu dana kasnije, neke stvari su se promijenile na bolje, i vidi se da si je Samsung dao truda i uložio i u razvoj softvera, pa je tako ispravio solidnu količinu bugova iz prvih verzija softvera.

Always on zaslon je već nakon par mjeseci dobio funkcionalnost koju je trebao imati odmah. Dakle, dobio je mogućnost prikaza obavijesti svih aplikacija, a ne samo Samsungovih.

No znači li to da je S7 Edge sada spao samo na loš smještaj zvučnika?
Pa otprilike da. To mu je ostala kao jedina mana u odnosu na prošlu godinu.

Novi Nougat se mnogima nije svidio, ali barem jednako toliko ljudi je njime ostalo oduševljeno. Kad to kažem, mislim na sve dizajnerske promjene u softveru, kojih ima toliko da se čini kao da je riječ o potpuno novom uređaju.

Nisu svi za nagle promjene, i tu ih potpuno razumijem. Ali približno su sve stvari na istim mjestima kao i prije. Sve je zadržalo jednaku funkcionalnost, s tim da se u nekim elementima ona i povećala.

Ono što me donekle začudilo je to što se softver kamere nije apsolutno ni najmanje promijenio, odnosno poboljšao. Istina, sučelje je redizajnirano po uzoru na S8 odnosno Note 7, ali sam algoritam za obradu fotografija je ostao isti.

Tako i dalje sve noćne fotografije naginju ka toplijim tonovima, što mi je vremenom postalo pomalo iritantno, pogotovo ako ste isprobali top modele nekih drugih proizvođača. Primjera radi, kamera mog HTC-a 10 je vremenom doživjela nekoliko sitnih poboljšanja, i neke od mana su ispravljene unutar hardverskih limita. Očekivao sam da će se i Samsung to malo više potruditi, no to se nije dogodilo.

Na svu sreću, fluidnost cijelog sustava je ostala na pristojnom nivou, čak i nakon godinu dana intenzivnijeg korištenja člana obitelji, bez obzira što se na njemu pronašlo nekoliko tisuća fotografija, videa i koja stotina aplikacija. Nije baš da sve radi savršeno, ali za jedan Samsung sam ostao ugodno iznenađen.

Baterija je, očekivano, izgubila dio svog kapaciteta. Nekad bi izdržao cijeli dan, a danas je to ipak nešto kraće. Tako je punjač definitivno potrebno potražiti u popodnevnim satima, no to je za godinu dana star uređaj i očekivano. Naravno, sve ovisi i o intenzitetu korištenja, ali ovo je generalno neka orijentacija.
Prosječnom korisniku će vjerojatno izdržati čak i cijeli dan, ali svakako preporučujemo zamjenu baterije unutar jamstvenog roka.

Digresija ovoj pozitivi je činjenica što je S7 Edge bio van funkcije gotovo dva mjeseca.
Naime, nespretnim spletom okolnosti, s nekih metar visine, držan u debljoj silikonskoj maskici, zapeo je za traperice nekako i pao na hladan beton. Rezultat je, naravno, smrskano staklo i razbijeni zaslon. Donekle je zadržao operativne funkcije, pa je tako digitizer poslužio sasvim dovoljno za unos uzorka i prijenos svih podataka na računalo.

Ali tu tek kreće kalvarija, jer ovlašteni servis kao opciju popravka ne nudi samo zamjenu stakla (nije baš i da bi to pomoglo u mome slučaju), a zamjena cijelog zaslona je u tom trenutku koštala gotovo 2500 kn. S obzirom da je cijena novog zapakiranog uređaja u oglasniku bila tek 1000 više, čak smo razmišljali o tome da ovoga prodamo za neku siću i uememo novog.

U međuvremenu se pročulo da Samsung nema rezervnih dijelova. Ne samo zaslona za S7 ili S7 Edge, već da vlada općenita nestašica, i da svi dijelovi stižu na kapaljku. Tako je par poznanika dobilo nove S7 i S7 Edge uređaje nakon što su dva mjeseca čekali na zamjenu zaslona, koju su platili 2500 kuna.

Igrom slučaja, mjesec kasnije uspjeli smo riješiti S7 Edge preko debele veze, tako da nisam bio baš toliko zakinut, ali da je nisam imao, i ja bih morao čekati 2 mjeseca.

S obzirom da je uređaj držan pretežno u maskici, nije se imao vremena previše niti oštetiti, osim što se zaslon razbio. Ipak, onih par dana držanja van maskice i malo neopreznosti, dovelo je do blago izgrebane stražnje strane. To će vam se dogoditi kad tad, koliko god pazili na njega, jer staklo jednostavno ne možete vječno ostati savršeno očuvsno. Okvir je doduše ostao čitav, ali to je bilo i za očekivati jer je riječ o aluminiju iz serije 7000 koja je vrlo čvrsta i otporna. Na njemu su vidljive tek sitne ogrebotine od nespretnog priključivanja kod punjenja.

Sve u svemu, S7 Edge je izdržao godinu dana, doduše, ne baš potpuno, ali softverski nije puno ostario. Sad kad su na tržište stigli nasljednici, mnoge je mučilo kako S7 radi u odnosu na njih, a ja im svima kažem – odlično. Razlike u brzini su praktički nevidljive. To što S8 sve izvodi brže za koji djelić sekunde teško ćete primijetiti golim okom, a cijena je dvostruko niža.

Naravno, najveća razlika primjeti se u dizajnu, i tu definitivno S7 Edge, koliko god dobro izgledao, izgleda starije. S8 je pojava, stvarno je prekrasan, ali jednako funkcionalan kao i stari model. Hardverski je opet druga priča, jer ipak ima dosta štedljiviji, jači i brži procesor, više memorije, kvalitetniji zaslon, bolje posloženu kameru… Godina je prošla, pa tako to treba i biti.

Preporučujem li i dalje S7 odnosno S7 Edge?
Apsolutno. To su i dalje vrhunski uređaji, s fantastičnim zaslonom, odličnom kamerom, a i dalje rade gotovo jednako dobro kao i prvog dana.
Ukoliko vam uređaj ne ispada baš često i pazite ga, definitivno je jedan od najboljih koje možete dobiti u tom cijenovom rangu.

 
      
  • Tinitus

    Molim pomoc, kod bluetootha spajanja na automobil ne povezuje s7edge-om, pronalazi uredjaj i oznaku automobila, al nista od spajanja, neki softverski bug? kad odem na wipe cache partition nakon toga sljaka, al opet prvi sljedeci put banana…dosta iritantno, servis ili ima neka caka….
    ? tnx

  • Prije da je problem u autu ili samom postupku. Teško mi je reći, ali i ja znam imati problema s tim

  • Gizda

    Meni je S6 isto znao imati problema sa tim. Nekada mi uopce ne preppzna uredaj, nekada ne mogu listati foldere, a nekada sve radi ok…ko ce ga znati.

  • Dario

    Dac

  • Dr.Proteus

    Napokon da ih netko raskrinka glede servisa. Svaka čast. Od toliko njihovih reklama malo se vidi katastrofa u korisničkoj podršci. Meni je s6 Edge Plus u servisu proveo mjesec dana i nisu ništa riješili. Odnio u Italiju, gotovo za 3 dana.

    Volim Samsung kao brand, ali im je hrvatska podružnica koma, a kakva podružnica, takav i servis. Jadno.

  • Gstoro

    “ali svakako preporučujemo zamjenu baterije unutar jamstvenog roka”

    Koliki je jamstveni rok na bateriju?
    6 mjeseci?

  • marko

    nisam ja sad shvatio kakvih je sve poteskoca imao taj uredjaj osim to spomenutog razbijenog ekrana … ?

  • Tako je. Ali zamijeniti će vam ju i kad donesete nakon. Nije da ih vele to brine..

  • ivan2drugi

    Što točno da im kažem ako mi ipak daju do znanja da je jamstvo na bateriju 6 mjeseci? Na koji foru ih dobijem? 😀

  • Da se razumijemo, isti taj servis mi je uvijek popravljao uređaje u vrlo kratkom roku, samo što je zadnjih godinu dana sve vezano uz Samsung bilo jako loše. Možda se situacija sada popravila. Ne znam jer nisam nosio zadnjih par mjeseci ništa na popravak.

  • Ja bih rekao da je počeo previše trošiti bateriju i dobio bih novu.

  • Baterija se brže troši recimo, al generalno je dobar uređaj. Bilo je tu nekih sitnica koje bi previše odnijele pažnju pa su izbačene jer se događaju sa svakim uređajem bez obzira na brand

  • ivan2drugi

    Čeka li se i za promjenu baterije 2 mjeseca?

  • Mislim da ne 🙂

  • ivan2drugi

    Neki servis za preporuku?

  • Ja sve u Agram nosim. Zadovoljan sam do sad. Nisam imao problema osim spomenutih sa Samsungom, al to nije do Agrama bilo. E sad, probaj, ne znam što da ti kažem drugo..

  • ivan2drugi

    Hvala ti

  • marko

    pa dobro to sa baterijom je tako i na ostalim uređajima … s time da bi baš na s7 edge , koji je pokazao jedne od najboljih rezultata po pitanju baterije , trebale to biti neki manji problem …
    jer ako sam dobro zapamtio … neko je negdje rekao da bi na s7 nakon godinu dana baterija trebala biti na nekih +-85% kapaciteta … dok bi kod S8 nakon godinu dana trebala biti na nekih 90-95% kapaciteta …

  • Igor

    Cijena S7edgea kod operatera je presmiješna, nije manje ni kod drugih ali npr u T-comu, 160kn x24 rate, S8 je samo 30kn više a LG G6 155kn i unatoč tome, dvoje ljudi iz radne okoline je nedavno uzelo S7edge, ja bi radije uzeo G6 ako mi je već S8 previše para ali očito ljudima je samo bitno neka je Sammy ili Ejpl.

  • To je kad ljudi ne razmišljaju već kupuju napamet

  • jadran

    MMM Agram servis, jakooo loše. Šteta da Samsung nema boljeg partnera u Hr.

  • Friedrich Bujan

    S7e ili G6? muku mučim već par dana

  • Ivana

    Slažem se, najgori servis

 
Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna
Uporaba kolačića

Mob.hr koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića.  [ U redu ]