Biznis

Samsung u trećem kvartalu zabilježio novi pad prodaje smartfona, a Huawei veliki rast



Strategy Analytics je objavio statističke podatke o prodaji smartfona u svijetu za 3. kvartal ove godine, iz kojeg je vidljiv nastavak pada prodaje Samsungovih uređaja, što je za posljedicu imalo i pad tržišnog udjela, dok je rast još jednom zabilježio Huawei.


Tako je Samsung u navedenom razdoblju isporučio ukupno 72,3 milijuna uređaja, što predstavlja pad od 13,3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kada je ta brojka iznosila 83,4 milijuna. Tržišni udio Samsunga je tako s lanjskih 21,2% u trećem kvartalu pao i sada iznosi 20,1%.

S druge strane, Huawei je još jednom zabilježio nemali rast. U istom razdoblju isporučio je 51,8 milijuna uređaja, što je čak 32,5% više u odnosu na 3. kvartal 2017. godine, a ukupni udio je s 9,9% narastao na 14,4%. Nakon što je nedavno s drugog mjesta skinuo Apple, Huawei vidljivo kroči k prvom. Ako se ovakav trend nastavi, odnosno ako Samsungova prodaja i dalje bude padala, a Huaweijeva rasla, više nije pitanje hoće li se Huawei popeti na prvo mjesto, već kada.

Treći na ljestvici je Apple, koji je zabilježio pad prodaje iPhonea od 0,4%, no jučer smo vidjeli kako je novom politikom cijena uspio povećati prihode i dobit usprkos stagnaciji prodaje. Tržišni udio Applea ipak je nešto porastao, i to s lanjskih 11,9% na 13%.

Četvrti je Xiaomi s rastom prodaje od 19,1% u odnosu na treći kvartal prošle godine, čime je povećao i tržišni udio sa 7% na 9,2%.

Peti na listi je Oppo, pod kojeg Strategy Analytics vjerojatno ubraja cijelu BBK Electronics grupu (Oppo, Vivo, OnePlus…). Ovaj proizvođač je na godišnjoj razini zabilježio stagnaciju, odnosno blagi pad od 0,6%, dok mu je tržišni dio s 8,0% narastao na 8,7%. Rast prodaje Oppa se očekuje sljedeće godine, jer je grupa najavila službeni izlazak na europsko tržište.

Prodaja svih ostalih proizvođača zajedno pala je za čak 24,3%, a udio s s 41,9% na 34,7%. Ovaj trend prisutan je već neko vrijeme, i sugerira da se tržište ipak polako kristalizira.



Strategy Analytics