Android Top teme

Android Silver - profesionalna podrška korisnicima?

nexusae0_androidsilverhero_thumb1


Poznato je da Google već neko vrijeme pritišće proizvođače Android uređaja kako bi što brže isporučivali nadogradnje OS-a. Nadogradnje su jako važne, prvenstveno zbog zadovoljstva korisnika, ali i kako bi se smanjila fragmentacija raznih verzija operacijskog sustava.
Tako smo prije koju godinu mogli svjedočiti garanciji koju je Google dao, a govori da će svaki kupljeni Android uređaj biti podržan u sljedećih 18 mjeseci. Podrška se naravno odnosi na nadogradnje na novu verziju Android OS-a.

No, ono što je dobro zamišljeno na papiru u praksi i nije najbolje provedeno. Android sustav u pravilu vidi veće promjene svakih 12 mjeseci, a većini proizvođača treba koji mjesec da tu novu verziju prilagode za određeni model mobitela, što nas dovodi do toga da u garanciji od 18 mjeseci Android uređaj vidi samo jednu veću nadogradnju sustava. Ovo, naravno ne mora biti pravilo, ali u ogromnoj većini slučajeva je tako.
U međuvremenu smo vidjeli i izdavanje tzv. Google Edition uređaja koje je moguće kupiti samo na Play Storeu, a dolaze s nemodificiranim verzijama OS-a, čime se osigurava da uređaj nadogradnje dobije puno brže u odnosu na isti model s prilagođenim OS-om. Ova ideja je kupcima takvih uređaja uistinu ubrzala proces nadogradnje, ali je problem što se jako mali broj korisnika mobitela odlučuje na kupovinu putem Play Storea, već se okreće operaterima i nižim cijenama uređaja kupljenih na ugovor.

Sudeći prema najnovim glasinama, model Google Edition uređaja, Google bi mogao primijeniti i na operatere. Taj model je nazvan Android Silver i između ostalog bi trebao donijeti i 24/7 podršku korisnicima.

Android Silver


Prema glasinama koje prenosi Android Police, Android Silver je novi model podrške korisnicima koji će uključivati i operatere. Operateri će u svojim poslovnicama imati posebne kioske na kojima će raditi djelatnici koji će pomagati novim korisnicima kako bi npr. prenijeli sve podatke sa starih mobitela, obavili prvu kupovinu aplikacija na Play Storeu i slično.

Iz internih dokumenata je vidljivo da će za ovaj model biti potrebno da podržani uređaji imaju posljednju verziju Android OS-a, bez ili uz ograničenu promjenu OS-a od strane proizvođača.
Google će birati pet uređaja različitih proizvođača koji su trenutno na tržištu i koji će ući u ovaj program podrške, a ti uređaji se neće prodavati putem Play Storea, već će se nuditi putem distribucijskih kanala operatera.
Nadalje, govori se i o 24 satnoj podršci za bilo kakve probleme koje korisnici imaju i to putem video chata na Google Hangoutsima, slično kao što i Amazon korisnici mogu koristiti Mayday gumb za pomoć u svakom trenutku.

Na tim eventualnim budućim Silver kioscima, korisnici će moći locirati izgubljen ili ukraden uređaj i dobiti zamjenski. Googleov online servis Android Device Manager bi se trebao preimenovati u Never Lost, a od novih usluga bi trebao nuditi i mogućnost zaključavanja i preimenovanja uređaja. Osim toga, s novim servisom korisnici bi mogli u potpunosti onemogućiti mrežne usluge uređaja (npr. ako je mobitel ukraden), ali i provjeriti status baterije i slično.
Googleov cilj je i da se migracija podataka sa starog na novi mobitel odvija u maksimalnom roku od 5 minuta. Za te potrebe bi bila razvijena aplikacija koja bi omogućavala prenošenje kontakata, multimedije i aplikacija na nove uređaje.

Za sada nije sigurno da će ovaj program zaživjeti, ali ako se to dogodi, sigurno je da će riješiti nekoliko problema koje Google trenutno ima sa svojim mobilnim OS-om. Glavni od njih je svakako nekonzistentnost OS-a koji gotovo na svakom uređaju izgleda drugačije, pa samim time i pomalo zbunjuje korisnike. Ideja koja je preslikana s Google Edition uređaja na ovaj model je da se i putem operatera nude uređaji koji nemaju prilagođen OS od strane proizvođača, čime će se broj takvih uređaja na tržištu svakako povećavati, a za posljedicu će imati brže nadogradnje OS-a i manju fragmentaciju.

Drugi gorući problem je korisnička podrška. Do sada su korisnici Androida odgovore na svoja pitanja mogli dobiti direktno od korisničke službe pojedinog operatera ili surfajući internetom u potrazi za rješenjem. Problem oko korisničke službe je u tome što većina operatera educira svoje djelatnike uglavnom za pitanja o uslugama koje pojedini operater i nudi, a ne za neki specifični model mobitela.

Očekivano je od Googlea da razmišlja o uvođenju ovakve usluge, prvenstveno jer i najveći konkurent Apple u sklopu svojih Genius Barova nudi sličnu uslugu. Za sada nije poznato koliko će ovaj model koštati (i hoće li uopće) te kada će biti dostupan,
ali sigurno je da ćemo više o ovome saznati na nadolazećoj I/O Google konferenciji koja je na rasporedu u lipnju.

U nastavku slijede fotografije internih dokumenata o Android Silveru.

android-silver-presentation-leak-1 android-silver-presentation-leak-2 android-silver-presentation-leak-3