Operateri Biznis

Hoće li operateri u ovoj krizi pokazati da su zaista društveno odgovorni?



Kriza koja trenutno vlada u cijelom svijetu izaziva nedoumice i postavlja mnoga pitanja na koja nitko još nema odgovor. Jasno nam je da moramo poštivati upute o izolaciji i distanciranju, te se ponašati u skladu s uputama zdravstvenih djelatnika.

Upravo zato što danas mnogi rade od kuće, a neki su i dobili otkaze, država pokušava ublažiti financijski udar na gospodarstvo i građane koji je posljedica trenutne situacije, što je svakako pohvalno. Je li dovoljno, o tome možemo diskutirati.

E sad, ono na što ovim tekstom želimo ukazati je pitanje telekomunikacijskih usluga, njihovih cijena, ali i kvalitete čiji pad već sada osjete svi građani i tvrke.

Nemojmo se lagati. Kapaciteti kojima naši (i ne samo naši) operateri raspolažu, sasvim sigurno ne odgovaraju trenutnoj potrošnji i pitanje je vremena kad će kvaliteta usluga dodatno pasti. Vidjeli smo da su YouTube i još neki streaming servisi smanjili kvalitetu prikaza kako bi se infrastruktura rasteretila, o čemu smo već pisali.

Sada, kad se kraj krize s pandemijom i njezinog izravnog utjecaja na gospodarstvo i život građana još uvijek ne nazire, s pravom se trebamo upitati ne bi li i operateri trebali dio svog ekstraprofita kojeg godinama ubiru od nas, uložiti u ublažavanje cjelokupne situacije.

Brzine interneta su zbog opterećenja vidljivo pale, ali ne i cijene usluga operatera, koji se ponašaju kao da se ništa ne događa. Dodatni gigabajti koje nude su mrvice koje će možda nekima dobro doći, no mi smatramo da bi oni mogli učiniti znatno više.

Svi se operateri često kite epitetom „društveno odgovornih“ kompanija, pa bi sada možda bio red da to i dokažu. Mogu li operateri (fiksni i mobilni) svojim korisnicima izaći u susret i sniziti cijene razgovora, gigabajta itd? Naravno da mogu, jer imaju dovoljno zaliha koje nakupljaju godinama.

Nadalje, imaju li teleoperateri mogućnost odgoditi plaćanje računa na npr. tri mjeseca kao što je to država učinila za tvrtke? Naravno da mogu, ali je pitanje hoće li.

Na kraju krajeva, a s obzirom na dobit koju svake godine ostvaruju, mogli su građanima i otpisati barem jedan račun, npr. za ožujak koji je upravo završio, a da za sljedeća dva omogući dodatnu odgodu plaćanja.

Isto tako bi mogli biti malo blaži prema onima koji su pod ugovornom obvezom, a ostali su bez posla i primanja pa bi im sukladno tome mogli razvrgnuti ugovore bez plaćanja penala.

Kako god se ova priča završila, apeliramo na operatere da sada u praksi pokažu kako su zaista društveno odgovorni i učine sve što je u njihovoj moći. Znamo da se svijet temelji na tržištu i kapitalu, ali ako ova kriza potraje, past će i broj korisnika njihovih usluga pa bi možda bilo pametnije na vrijeme reagirati.