iPhone je nesumnjivo najpopularniji brand pametnih telefona na svijetu, što pokazuju mnogi statistički podaci i istraživanja, posebice najnoviji. Vidjeli smo da je u četvrtom kvartalu prošle godine po broju isporučenih primjeraka izbio na prvo mjesto, zauzevši pritom 18,3% udjela na tržištu, pretekavši Samsung, koji je tu poziciju držao dugi niz godina.
Promjene na Top 5 listi najvećih proizvođača
Štoviše, s IDC-ove Top 5 liste nestao je Xiaomi, a na nju se ponovno vratio Huawei, koji je nakon novih modela lansiranih u Kini zabilježio solidan rast prodaje. Naravno, u sljedećem kvartalu možemo očekivati nova preslagivanja na ovoj listi, ali smjer u kojem se kreću trendovi na tržištu vrlo je indikativan.
S druge strane, Apple je u siječnju po prvi zabilježio pad tržišnog udjela u Kini, što je uglavnom rezultat velikih napora tamošnjih proizvođača. Naime, Honor i Huawei su na tamošnjem tržištu počeli uvoditi uslugu satelitske komunikacije, i to dvosmjerne, za razliku od Appleove, koja na kineskom tržištu niti nije dostupna.
S obzirom na najnoviji razvoj situacije na ovom za Apple inače važnom tržištu, za očekivati je da će više energije usmjeri na ostatak svijeta.
U SAD-u ionako već drži natpolovičnu većinu tamošnjeg tržišta, no treba reći da je i američko tržište specifično. Naime, zbog tehnološkog rata s Kinom, kupci u SAD-u baš i nemaju puno izbora, a s obzirom na kupovnu moć, nije im problem priuštiti si skuplje uređaje kao iPhone.
I sad, kad je trend na dva najveća Appleova tržišta (Kina i SAD) praktički definiran, ostaje posljednje gdje se još mogu voditi velike bitke. Naravno, to je Europska unija, čiji je potencijal tržišta zbog broja stanovnika veći čak i od američkog, a ne treba zanemariti ni kupovnu moć.
Otvaranje Appleovog eko-sustava moglo bi privući neodlučne kupce
I sada kad na snagu stupa DMA, tj. najnovija EU regulativa koja prisiljava velike kompanije poput Applea na djelomično otvaranje eko-sustava, mnogi bi mogli pomisliti da je to za Apple loše. No razmislite još jednom. Naime, postoji velika šansa da upravo zbog ove regulative Appleu prodaja u Europskoj uniji poraste.
Sjetite se samo kad je prošle godine lansirana iPhone 15 serija. Sama činjenica da je uveden USB-C utor mnogim potencijalnim kupcima je olakšala izbor. Ne možemo reći da je to presudan faktor, ali je svakako utjecao na one koji su iPhone izbjegavali zbog prastarog Lightning utora i cijelog niza adaptera koje su uz njega morali koristiti.
Povezano: iOS 17.4 dostupan za instalaciju. Stižu ogromne promjene za EU korisnike
Nadalje, DMA regulativa ove godine prisiljava Apple da omogući pristup alternativnim trgovinama aplikacija, što polako već daje rezultate. Neke od njih koje je Apple do sada ograničavao, vratile su se na iPhone, a s obzirom na prilično velik broj neodlučnih kupaca, to također može biti razlog da umjesto Androida izaberu iPhone.
Još jedna stavka koju ne treba zanemariti je prisiljavanje Applea da olakša rad i razvoj alternativnih web preglednika, pa čak i deinstalaciju Safarija. Ovime se otvara put Googleovom Chromeu da i na iPhoneu postane upotrebljiv kao na Androidu.
Primarna svrha regulative je, naravno, poštenija tržišna utakmica u kojoj sudjeluju i druge tvrtke. Međutim, kad zbrojimo sve što je Apple zbog nje morao učiniti, dolazimo do zaključka da je EU najveći ustupak napravila upravo potencijalnim kupcima iPhonea, tj. onima koji su ga do sada zbog ograničenja i restrikcija izbjegavali.