Recenzije Top teme Aplikacije

Test navigacije: CoPilot Live

unnamed

Nakon što smo nedavno recenzirali domaću GPS navigaciju Don't Panic, pod ruke nam je pristigao i proizvod američke tvrtke ALK Technologies – CoPilot Live. CoPilot je offline GPS aplikacija koju ćemo testirati na Android OS-u, no ona je dostupna i na iOS-u, Windows Mobileu (hej, jel još uvijek netko to koristi?) te uskoro i na Windows Phone 8.

Prije početka recenzije treba istaknuti da je CoPilot moguće besplatno probati na punih dva tjedna, a aplikaciju je naravno, moguće skinuti sa Google Playa.

Prilikom pokretanja aplikacije potrebno je kreirati CoPilot račun. Postupak je brz i lagan, a samim time i bezbolan te ne traje više od par sekundi. Nakon kreiranja računa, odabire se kontinent i regija te se pokreće skidanje mapa. Hrvatsku možete pronaći u regiji Centralne Europe.

Nakon što je odabrana mapa skinuta, prikazuje se glavno sučelje aplikacije. Naravno, pošto je ovo ipak GPS aplikacija glavnim sučeljem u potpunosti dominira mapa, no njen prikaz u CoPilotu nažalost nije izveden najbolje.

1 2

Prvo što nedostaje je zumiranje štipanjem, pa se ova radnja mora izvršiti pritiskom na softverske tipke "+" odnosno "-". Također nedostaju ostale geste koje su sastavni dio npr. Googleovih Mapa kao što su rotacija ili podešavanje perspektive.
No najveći problem je u brzini rada, pa tako pomicanje karte nije glatko izvedeno, već podosta zastajkuje. Zbog toga slobodno možemo reći da je u ovom segmentu Copilot debelo iza većine konkurentskih proizvoda.
Treba napomenuti da se performanse ponešto bolje u slučaju da se isključi prikaz točaka interesa na mapi, ali smatramo da to nebi trebao biti uvjet za gladak rad.

Ako izuzmemo ovih nekoliko problema, svakako treba pohvaliti sučelje CoPilota koje je uistinu grafički atraktivno izvedeno.

Ulazak u glavni izbornik je moguć pritiskom na veliku tipku koja se nalazi u lijevom kutu aplikacije.
Ulaskom u glavni izbornik prikazuju nam se četiri kartice za upravljanje opcijama.

3

4

 

 

 

 

 

Prva kartica služi za određivanje željene lokacije. Lokaciju je moguće upisati direktno kroz adresu, neku točku interesa, adresu iz imenika telefona, direktnim odabirom sa karte, unosom GPS koordinata ili čak i prepoznavanjem koordinata iz neke snimljene fotografije (geolokacije).

Druga kartica je "put" te sadrži mogućnosti uređivanja raznih spekata putovanja. Tu je moguće podesiti obilazak, aktivirati ActiveTraffic koji koristi Navteq Traffic za izbjegavanje gužvi u prometu (nije dostupno za Hrvatsku), promijeniti tip vozila i postavke računanja ruta. Ove postavke uključuju podešavanje najbrže/najkraće rute, rute s cestarinom i bez njih, trajekte i slično.

5

6

 

 

 

 

 

 

 

7

Treća kartica – "moj CoPilot" sadrži mogućnosti nadogradnje karata, skidanje novih te informacija o ažuriranju samog softvera.

Kartica "postavke" nudi mogućnost uređenja prikaza karata – odabir jednog od 9 paleta boja za prikaz, prikaz točaka interesa (uvijek, nikada ili samo kada vozilo stoji) i slično.
Tu su također i razne mogućnosti čuvanja baterije (isključivanje zaslona, manjeg vremena osvježavanja prikaza karte) te ostale klasične opcije kao što je jezik sučelja, glasovi i slično.
Zanimljiva je i mogućnost dodavanja pozdravne poruke, koja će se prikazivati prilikom pokretanja aplikacije.

I posljednja kartica – "više" nudi uglavnom neke usluge za koje je potrebnna internetska veza. Između ostalog su to prikaz vremena na odredištu, Facebook checkin, obližnja Wikipedia mjesta i slično.
Tu je također i zgodan dodatak "parkiranje" koje pamti zadnju poziciju vozila, kako u nepoznatom gradu ne biste tražili mjesto gdje je npr. automobil parkiran.

89

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nakon odabira lokacije aplikacija nudi prikaz izračunate rute. Također je moguće pregledati i još dvije alternativne rute.

Zanimljivost je i mogućnost "povlačenja puta". Ova opcija u principu omogućuje da se predviđena ruta jednostavno povuče na neko drugo mjesto na mapi, nakon čega se ruta dinamički izračuna kako bi uključila i taj novi dio rute.

Navigacijski mod je kao i ostatak aplikacije atraktivno grafički izveden, pa u ovom segmentu Copilot ima svaku pohvalu.

1011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na donjem dijelu ekrana je prikazano prvo sljedeće skretanje, udaljenost i vrijeme dolaska.

No, pritiskom na donji desni, odnosno lijevi kut prikazuje se meni s odabirom opcija koje će biti prikazane u navigacijskoj traci. Tako je moguće odabrati udaljenost, preostalo vrijeme, brzinu, nadmorsku visinu, smjer i vrijeme dolaska.

16


Uređivanje opcija navigacijske trake


U navigacijskoj traci je moguće pozvati i "Izbornik vožnje" u kojem je jednim pritiskom moguće prebaciti s 2D na 3D mapu, pregledati tekstualne upute, izvršiti obilazak neke ulice, prebaciti na mod hodanja i pronaći najbližu točku interesa. U svakom slučaju koristan dodatak tokom vožnje.

Za hrvatski jezik dostupan je jako ugodan ženski navigacijski glas (Ivana) za kojeg nemam zamjerki. Kao i na ostatku navigacijskih softvera ne postoji mogućnost izgovaranja ulica (TTS), ali nadamo se da će i to jednom biti moguće i za naš jezik.

A sada ponešto o samoj navigaciji...

Samo vrijeme kalkulacije rute, kao i rekalkulacije u slučaju skretanja s nje je bilo jako kratko. Moguće je podesiti da se tokom navigacije prikazuje uputa za sljedeće skretanje, ali i ono nakon tog, što je jako korisno u slučaju da vozite po centru nekog grada u kojem obično ima puno uzastopnih skretanja.
Također je u opcijama aplikacije omogućeno podešavanje koliko metara prije samog skretanja će glas najaviti "skreni sada".
Line Asist u CoPilotu postoji, iako ga oni nazivaju "Clear Turn", a u principu ujedinjuje nekoliko stvari koje olakšavaju navigaciju.
Prva je pozicioniranje po trakama, a druga je prikaz velikih putokaza, uglavnom na auto cestama kako bi skretanja bila maksimalno olakšana.

 

1213

 

 

 

 

 

Usporedba dnevnog i noćnog prikaza mape

 

Aplikacija s mapama istočne i zapadne Europe košta 20 funti (što je oko 200 kn). Ovime je omogućena doživotna besplatna nadogradnja mapa (izvršava se unutar aplikacije).

Što se same pokrivenosti mapa tiče, područje Zagreba je dobro pokriveno, no već i brzinskim pregledom na neke manje gradove u Hrvatskoj uvidio sam dosta manjkavosti.
Na službenoj stranici CoPilota stoji da je Hrvatska pokrivena na svim većim cestama, kao i većim gradovima, ali iz ALK-a nisu željeli reći kolika je ta pokrivenost u postocima niti čije mape koriste za našu regiju.

Osim mapa, moguće je i nadoplatiti ActiveTraffic uslugu koja košta 9.99 funti godišnje, no još jednom napominjemo ona nije aktivna za naše područje.

Sve u svemu, CoPilot je navigacija atraktivnog sučelja koje je jednostavno za koristiti. Nudi širok set opcija za podešavanje kako izgleda, tako i samog procesa navigiranja. Također se i na nisku cijenu mapa, uparenu s doživotnim nadogradnjama ne možemo žaliti.

Nedostaci su joj nedovoljna optimiziranost upravljanja mapom i lošija mapa Hrvatske.

U slučaju da vozite samo kroz Hrvatsku, Don't panic ima našu preporuku, no ako želite podešavati puno veći broj opcija te više vozite izvan Hrvatske, svakako u obzir uzmite i CoPilot.

 

Play Store link

App Store link