Jesu li 4,7″ i 5,5″ nove “idealne” veličine zaslona?

iphone-6-bigger

Zasloni u Android svijetu praktički rastu od samog početka, tj. osvita ovog operativnog sustava, da bi ta disciplina kulminirala u zadnje dvije do tri godine. 2011. godine Samsung je predstavio prvi Galaxy Note koji je okrenuo novu stranicu u razvoju smartfona i predstavio novu kategoriju uređaja naknadno posprdno nazvanu phabletima. Naravno, termin se kasnije udomaćio i svi su ga prihvatili, uključujući i regije izvan engleskog govornog područja.

Mnogi su Galaxy Note smatrali predimenzioniranim i neprihvatljivim za svakodnevnu upotrebu, no to se vremenom promijenilo, kao i ukupna percepcija veličine. Istina, vremenom su se smanjili i gabariti uređaja, površina je sada bolje iskorištena, ali je i dalje ostao dojam da proizvođači konstantno forsiraju povećanje zaslona.

Naravno, da su kupci rekli drukčije, proizvodnja velikih smartfona bi se sama po sebi ugasila, ali činjenca je da situacija upravo suprotna. Što su veći uređaji koje proizvođači izbacuju, to je bolja njihova prodaja. Postoji taj jedan dio korisnika koji se i dalje odupiru ovom trendu, no sada je posve sigurno da su oni u debeloj manjini.

Dokaz tome je upravo predstavljeni iPhone 6 i njegov dvojajčani brat blizanac iPhone 6 Plus. I dok nas je Apple svojedobno uvjeravao kako je 3,5″ pa zatim 4,0″ dijagonala idealna, proizvođači Androida (poglavito Samsung) su gurali svoje i nisu se previše obazirali na vizije Appleovih dizajnera i inženjera. No, vremena su se očito promijenila i Apple se jednostavno morao prilagoditi. Izbacivanjem 4,7 i 5,5-inčnih iPhonea, Apple se posuo pepelom i ni na kraj pameti mu nije inatiti se i u nedogled gurati neki svoj film, neku svoju borbu koja je unaprijed izgubljena. Shvatili su da je porast veličine zaslona imperativ i ako žele dobro svojoj kompaniji, zaposlenicima, dioničarima i, na kraju krajeva, sami sebi, manageri su se odlučili na ovakav potez.

U ovoj današnjoj konstelaciji, ovakav potez se čini sasvim logičnim i prijeko potrebnim ako se želi nastaviti tržišna utakmica i u Appleu su toga itekako svjesni. To što će se sada naći masa onih koji će ismijavati Apple (s punim pravom, doduše), njih neće previše zabrinjavati. Njima su bitni jedino prodajni rezultati pa makar bili s gorkim okusom prilagođavanja trendu kojeg je nametnuo najljući protivnik – Samsung.

Budimo realni, koliko god Appleova karizma imala utjecaja na kupce i obožavatelje, da Samsung 2011. godine nije izbacio prvi Galaxy Note, Apple gotovo sigurno nikad ne bi prvi predstavio 5,5″ uređaj.

Naravno, ovdje nije u središtu pozornosti samo 5,5″ iPhone, već i ovaj manji, 4,7-inčni koji također predstavlja prilično veliku odstupnicu od dosadašnje politike komapnije i uvjeravanja kupaca kako je baš njihov 3,5 ili 4,0-inčni iPhone idealne veličine. No, zbog toga ne treba sad mrziti Apple, niti ismijavati kupce koji su popušili inače uobičajene marketinške trikove. I mi koji smo kupovali 4,7″ i 5,0″ Androide, nekada smo veličinu od 4,0 inča smatrali gornjom granicom i čudili se HTC-u koji je svojevremno izbacio 4,3-inčni HD2.

Svi se mi prilagođavamo trendovima i ovo je sasvim normalan korak naprijed u poslovanju jedne kompanije, a ako se pitate koliko će Apple ovim potezom zaraditi, odgovor je – svakako više nego konkurencija. Ovo je prvi put da Apple izbacuje dva iPhonea različite veličine i time automatski pokriva širi krug potencijlnih kupaca.

 
 

Najnovije recenzije

Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna
This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT