Test: Nokia E7



Što je to poslovni mobitel? Koja je definicija nečega što se u svakodnevnom razgovoru naziva poslovnim? Naravno, na ovako poopćeno pitanje teško je dati jednostavan odgovor, jer se i sam termin „poslovno“ danas upotrebljava u raznorazne svrhe. Ipak, dopustit ćemo si za pravo da ovaj termin  obradimo u segmentu mobitela, odnosno smartphone uređaja. Ipak smo na tom području donekle stručniji nego, primjerice, na području poslovnog ručka.

Recenzija Nokije E7-00 neće se odvijati u kontekstu usporedbe s Android i/ili iOS uređajima već ćemo se fokusirati na njene prednosti i mane u sferi njene primarne namjene. Znamo da Symbian u ovom trenutku zaostaje za spomenutim platformama, no ne treba zaboraviti da ovo ljeto stiže Symbian Anna, prva značajna nadogradnja Symbiana 3, koja treba donijeti mnoštvo novosti, kao npr. novi web preglednik i općenito bolje korisničko iskustvo.

 

O poslovnjacima, mailovima i komunikatorima

 

Do prije nekoliko godina moglo se čuti kako su smartphone uređaji, uz geekove,  uglavnom bili namijenjeni „poslovnjacima“. Dostupnost smartphonea širokim narodnim masama bila je ograničenog karaktera, što zbog cijene, što zbog manje raspoloživih modela na tržištu. Također, mogli smo se naslušali kako je npr. tadašnji Micorosftov Windows Mobile bio „stvoren za poslovne korisnike“.

Istina, Windows Mobile je imao izvjesnu primjenu u poslovnom svijetu, premda je termin „poslovno“ u pravilu nametao drukčiju percepciju nego što je to stvarno bio slučaj. Windows Mobile uređaje često su  koristili kontrolori na parkiralištima, vozači prodavači, trgovački putnici te skladištari i sl. a koriste ih još i danas.

No, oni drugi poslovni korisnici, tzv. biznis klasa nisu baš previše koristili WM platofrmu, već su imali BlackBerry uređaje i, naravno, Nokia komunikatore.

 

Vjerojatno ste vidjeli, ako ne i posjedovali npr. Nokiju 9210, 9500 ili 9300, koje su svojedobno bile vrh ponude u poslovnom svijetu, barem što se tiče Europe i Azije, dok je na Američkom kontinentu primat držao kanadski RIM sa svojim BlackBerryjem. Zajednička značajka svih ovih uređaja bila je fizička QWERTY tiokovnica, bez koje je pisanje mailova na mobitelu praktički nezamislivo. Kasnije je BlackBerry svojom jednostavnom formom pokorio puno šire segmente tržišta, a Nokia Communicatori su u uspredbi s njima ostali preglomazni i nezgrapni, pa se i Nokia tada okrenula sličnoj politici dizajna, a prvi takav model je bio Nokia E61. Svi nasljednici ovog modela (E61i, E71, E72 …) su redom nizali uspjehe i E serija tako postaje Nokijina najuspješnija linija proizvoda. Zadnji primjerak klasičnog Communicatora,  Nokia E90, nije zabilježila značajniji uspjeh, pa je serija ovih, za današnje pojmove, nezgrapnih  proizvoda polako umirovljena.

RIM je s BlackBerryjem imao još jednu prednost, a to je za ono doba bio unikatan sustav za trenutnu isporuku elektroničke pošte na mobitel (Push e-mail). Popularnost BIS  (Blackberry Internet Service) usluge je bila tolika da je čak i Nokia jedno vrijeme omogućila tzv. „BlackBerry Connect“ uslugu koja je simulirala BIS servis na nekolicini modela kao npr. E61, E61i ili 9500.

Vrijeme je prolazilo pa je tako i Nokia razvila vlastiti sustav sličan RIM-ovom BIS-u i nazvala ju „Nokia Messaging“. Štoviše, danas je Push e-mail praktički dostupan svima, podržan na svim mobilnim platformama, pa tako, uz razumne podatkovne tarife, pretplata na Blackberry servis polako gubi smisao.

Ono što danas jedan mobitel čini poslovnim (u najširem smislu riječi) svakako je kombinacija fizičke QWERTY tipkovnice, kvalitetne izrade te upotrebljivih office alata.  Nokia E7 svakako zaslužuje biti nazvana poslovnim uređajem i u tekstu koji slijedi pokušat ćemo prenijeti naše dojmove.

Stranice: 1 2 3 4 5


 
      
 
Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna
Uporaba kolačića

Mob.hr koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića. Više informacija potražite na poveznici.  [ U redu ]